Grupa "Uśmiechnięte Biedronki"

"Biedroneczki są w kropeczki...", do grupy II "Uśmiechnięte Biedronki" uczęszcza 18 dzieci: 6 dziewczynek i 12 chłapaków. To uśmiechnięte przedszkolaki, które chcą zdobywać wiedzę, bawić się, tańczyć i śpiewać.

Wychowawca grupy: Anna Naczyńska
e-mail do kontaktu: p15annnacz@onet.pl
Woźna oddziałowa: Agnieszka Kałuża
Język angielski: Monika Majdańska 

Nasza piosenka grupowa : BIEDRONECZKA -Sing Sing

doc
plik doc - 11.5 KB
doc
plik doc - 17 KB

Nasza grupa realizuje Innowację pedagogiczną „Wychowanie przez skakanie, czyli Zabawy wychowujące do wartości”

OGŁOSZENIA :

  • Zachęcam do wzięcia udziału w Przedszkolnym Konkursie Fotograficznym "MOJA MIEJSCOWOŚĆ W OBIEKTYWIE"

Piosenka do nauki "Moja wesoła rodzina"

Maj

Tematyka kompleksowa

  1. Po Europie podróżujemy, postacie z książek poznajemy"- realizujemy projekt edukacyjny, poznamy literkę Ł, ł,

  2. Wiosna na łące- zrealizujemy kolejny moduł Małego Misia w Świecie Wielkiej Literatury. W piątek będziemy obchodzić Dzień Niezapominajki

  3. Poznajemy różne zawody- poznamy różne zawody, zastanowimy się kim chcemy być w przyszłości.

  4. Nasi kochani rodzice- Nauczymy się wiersz J. Koczanowskiej "Mama i tata", oraz piosenkę "Moja wesoła rodzina"

Po Europie podróżujemy, postacie z książek poznajemy

  • Poznajemy Wielką Brytanie z Misiem Paddingtonem

Kwiecień

Tematyka kompleksowa:

  1. Nowinki z wiejskiego podwórka

  2. Cuda i dziwy

  3. Mali strażnicy przyrody

  4. Jestem Polakiem

Jestem Polakiem

  • W przedszkolu uczymy się podstaw programowania. Poznaliśmy małego robocika o imieniu  "Ozobot", dzieci ułożyły mapę,  po której według zaplanowanego kodu, mały robocik poruszał się.

Mali strażnicy przyrody

  • Nasza Ziemia taka piękna

    Jakby ciągle uśmiechnięta.

    Ona naszą matką jest

    Ja ją kocham!!!A wy też ?

    Z okazji Dnia Ziemi dzieci wraz z Małym Misiem oraz Eko pingwinkiem  uczyły się jak dbać o naszą planetę. Teraz już wiemy, że Ziemia w naszych rękach.

  • Nasze zabawy ruchowe i matematyczne z biedronkami

  • Zakładamy wiosenny kącik przyrody- dzieci sadziły cebulki kwiatowe oraz siały zioła.

EDUKACJA ZDALNA 

Cuda i dziwy

Piątek 16.04.21. 

Dziś już ostatni dzień naszego zdalnego nauczania. Dziękuję wszystkim zaangażowanym Rodzicom i Dzieciom za realizację zadań i wysyłanie zdjęć z ich realizacji. Życzę miłego weekendu, a w poniedziałek spotykamy się w przedszkolu:) Nie zapomnijcie przynieść do przedszkola kart pracy.

Zadanie 1 Na dobry początek dnia zapraszam was do ćwiczeń gimnastycznych z el. Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, przedszkolaki bardzo lubią te ćwiczenia wykonywać w przedszkolu, na pewno w domu równie dobrze będziecie się bawić :) 

Zadanie 2 Rozmowa na temat kosmosu.
Na niebie gwiazdy tworzą zbiory, zwane gwiazdozbiorami, które mają swoje nazwy. W linku znajdziecie film o gwiazdozbiorach które w swojej nazwie, zawierają zwierzęta. 
Na białej kartce papieru narysuj 10 małych gwiazdek, następnie postaraj się kilka z nich połączyć ze sobą, spróbuj dostrzec jakiś kształt, nadaj jemu nazwę.

Zadanie 3 ZABAWA BADAWCZA- "Kosmos w słoiku"- klikaj na planety zaczynając od tej, która jest najwyżej. Czekam na zdjęcia waszego kosmosu. POWODZENIA

Zadanie 4 Pamiętacie Olę i Blu? Jestem pewna, że tak. Zapraszam was do zabawy ruchowej „Podróż po planetach”

Zabawy z językiem angielskim: Posłuchajcie piosenki:
Farm Animals Song - Animals Sounds Song - Walk Around the Farm - ELF Learning - YouTube

Brawo przedszkolaki, na zdjęciach gwiazdozbiory Jowitki, Ksawerego, Moniki oraz kosmos Jowitki, Ksawerego, Moniki, Tymka. 

Taką niespodziankę otrzymałam od Jowitki, jestem wzruszona :) Bardzo dziękuję. 

Czwartek 15.04.2021

Na początek zatańcz z Kosmo żabką 
Zadanie 1 ”Ale kosmos”- zabawa matematyczna
Rodzic układa na rakiecie w okienku daną cyfrę np.6 , dziecko dokłada taką cyfrę, aby zawsze suma cyfr była równa 10 , czyli w tym przypadku dziecko dokłada 4.
Dla dzieci młodszych można posłużyć się kartonikami z narysowanymi oczkami. Oczywiście nie trzeba drukować rakiety, zachęcam, aby dziecko samodzielnie narysowało swoją rakietę.

pdf
plik pdf - 185.3 KB

Zadanie 2
Posłuchajcie rymowanki czytanej przez rodzica, Narysujcie ufoludka według opisu (dzieci starsze Kp, cz. 3, nr 74) (dzieci młodsze  – rysujemy na kartce) Postarajcie się nauczyć tej rymowanki na pamięć.

Zadanie3
Słuchanie informacji na temat Księżyca.
Księżyc to jedyny naturalny satelita Ziemi. Jest piątym co do wielkości księżycem w Układzie Słonecznym. Obiega on Ziemię w ciągu 27 dni. Księżyc to jedyne ciało słoneczne, na którym lądowali ludzie. Łącznie stanęło na nim 12 osób. Z Ziemi przez cały czas jest widoczna tylko jedna jego strona (drugą sfotografowano). Słońce oświetla zawsze (poza zaćmieniami) tylko połowę powierzchni Księżyca. Kiedy Księżyc jest w pełni, znajduje się po przeciwnej stronie Ziemi niż Słońce. 

Na koniec proponuje zagrać w kosmiczne memmory 
Dzieci starsze zapraszam do ćwiczeń w KP (Kp, cz. 3, nr 75, 76,)

Środa 14.04.2021
Witam was w kolejnym dniu. Na początek chciałabym, abyście to wy zamienili się w przybyszy z innej planety w zabawie „Jestem kosmitą- zabawy kostiumowe”. Ciekawa jestem, czy poznam was na zdjęciach?
Zadanie 1. Rakiety kosmiczne – wykonywanie pracy przestrzennej z wykorzystaniem
plastikowych butelek po napojach oraz materiałów wtórnych
Pomysł 1 
Pomysł 2

Zadanie 2 Ćwiczenia artykulacyjne „Mowa kosmitów”. Dzieci powtarzają za rodzicem grupy sylab, np.:
zu, że, żo, ża, ży, żi, sza, szo, sze, szy, szu, szi, cza, czo, cze, czy, czu, czi...
Jak już wiecie w jaki sposób porozumiewają się Kosmici pobawcie się w zabawę rozwijającą wyobraźnię i inwencję twórczą – „W języku kosmitów”- wymyślanie w parach języka, którym porozumiewają się przybysze z innych planet.
Z jakiej planety pochodzicie- tworzenie nazw mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np.
Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie itd.

Zadanie 3 Zadanie w KP
Dzieci młodsze:
Dokończ rysować latający pojazd. Pokoloruj rysunek UFO. (kp. cz.2, nr 27)
Dzieci starsze:
Kolorowanie pól na wskazane kolory (Kp, cz.3, nr 73)
Liczenie obrazków każdego rodzaju. Zaznaczanie ich liczby według wzoru. Kolorowanie rysunku. (Kp, cz.3, nr 73)

A co to za kosmici? Ciekawa jestem, czy odgadniecie kto nas odwiedził, to przybysze różnych planet: Marsa, Blublublu, Plutona, Wenus,  :) 

Zadania wykonane przez Alana, Brajana, Jowitkę, Ksawerego, Bartka,Nikodema, Kubę, Stasia, Oliwkę,Rafała. 

Wtorek 13.04.2021
Zadanie 1 Na początek dnia poznajmy nasze planety FILM (Dzieci oglądają pierwsze 9 minut filmu)
(dzieci starsze Kp, cz. 3, nr 70,) Słuchanie nazw planet. Próby samodzielnego ich nazywania przez dzieci . Powiedzcie, jak nazywa się pierwsza, druga, trzecia… ósma planeta, licząc od Słońca. 
(dzieci starsze Kp, cz. 3, nr 71) Odwzorowywanie rysunków ufoludka i rakiety według wzorów. Rysowanie po śladzie, nie odrywając kredki od kartki.
(dzieci młodsze Kp, cz. 2, nr 26) Zuzię odwiedziły 4 ufoludki. Gdy mama weszła do pokoju ukryły się. Odszukaj ich na obrazku. Posłuchaj ich imion, podzielonych rytmicznie. Powiedz je.
Zadanie 2 Słuchanie opowiadania czytanego przez rodzica- Schima Schimmela „Dzieci Ziemi – pamiętajcie”:
Rozmowa na temat opowiadania:
- Jakie kolory można spotkać na naszej planecie?
- Kto mieszka na Matce Ziemi?
- O czym zapomnieli ludzie?

Zadanie 3 Kochane dzieci teraz musimy się troszkę poruszać, jak wiecie „ Ruch to zdrowie”- zapraszamy Was do ćwiczeń gimnastycznych. Możecie zaprosić do zabawy również Wasze rodzeństwo i rodziców.
Poproście rodziców o przygotowanie potrzebnych „przyborów”, niektóre możecie zrobić sami: 4 poduszki (lub gazety), rękawiczki, chustka, kulka zwinięta z papieru lub gazety. Powodzenia !!!!

doc
plik doc - 12 KB

Zabawy z językiem angielskim
Posłuchajcie bajki o brzydkim kaczątku "The ugly duckling".
The ugly duckling | LearnEnglish Kids | British Council 

A na koniec troszkę zabawy klockami - wybudujcie stację kosmiczną z różnorodnych klocków, wymyślcie jej nazwę. Dzielenie nazwy na sylaby.

Na zdjęciach piękne stacje kosmiczne oraz ćwiczenia w KP od: Alana, Brajana, Jowitki, Ksawerego, Oliwki, Moniki, Nikodema, Tymka, Bartka, Kuby, Stasia, Rafała- Dziękuje wam moje przedszkolaki za aktywność i zachęcam pozostałe dzieci do zaangażowania się w realizację zdalnych zadań. 

Poniedziałek 12.04.2021
Witam was w kolejnym tygodniu edukacji zdalnej. Na początek proszę, abyście się przedstawili oraz powiedzieli gdzie mieszkacie. ( Rodzicu zwróć uwagę, żeby twoje dziecko wypowiadało się pełnymi zdaniami, jeżeli twoja pociecha będzie miała trudności, możesz ty przestawić się jako pierwszy np. Nazywam się Anna Naczyńska i mieszkam w – dziecko młodsze podaje nazwę miejscowości, dzieci starsze podają również adres.)

(Dzieci Starsze) Utrwalamy poznane litery. "Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia"- 5 latki
Zadanie 1 Zabawa „ Zielono -czerwone” - dziecko swobodnie biega po pokoju /korytarzu w tempie muzyki.
Rodzic ma dwa kolory (mogą być kartki/ zabawki w tych kolorach), zielony i czerwony.
Kiedy rodzic podnosi zieloną kartkę/zabawkę dziecko trzykrotnie tupie nogami (na przemian).
Gdy rodzic podniesie czerwoną, dziecko trzy razy klaszcze w dłonie. - ćwiczenie koncentracji
Propozycja muzyki do zabawy 

Zadanie 2 Słuchanie piosenki Trzej kosmici (sł. S. Karaszewski, muz. S. Marciniak).

doc
plik doc - 10 KB

Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat zwrotek i refrenu piosenki.
- Kto przyleciał rankiem?
- Ilu było kosmitów?
- W czym przylecieli kosmici?
- Jak wyglądał pierwszy kosmita?
- Jak wyglądał drugi kosmita?
- Jak wyglądał trzeci kosmita?

Improwizacja ruchowa do piosenki.
Nagranie piosenki Trzej kosmici. (Propozycja 1Propozycja 2)
Dziecko porusza się w jedną stronę podczas pierwszej zwrotki.
Podczas drugiej zwrotki obraca się wokół własnej osi, a na koniec – kuca.
Podczas refrenu dziecko wykonują następujące ruchy:
Dziecko:
Pierwszy – krągłe jajeczko, łączą dłonie nad głową,
drugi – chrupka bułeczka, łączą wyprostowane ręce przed sobą,
a ten trzeci, drżący, chlupiący
jak ta kawa z mleczkiem, opierają ręce na biodrach, wykonują ruch biodrami
Zadanie 3 „Ufoludek”- praca plastyczna połączona z ćwiczeniami oddechowymi.

Dziecko rozdmuchuje zielona (lub inną) farbę (która nie może być zbyt gęsta) słomką lub ustami, dorysowuje nogi i ręce i nakleja ruchome oczka
(jeżeli nie ma ruchomych oczek to na białej kartce rysuje oczka, wycina je i przykleja).
Na oczy można wykorzystać też guziki. Wszystko zależy od pomysłowości dzieci.

Mój ufoludek ma na imię Zielonek.
Czekam na waszych kosmitów. Umieścimy ich na stronie przedszkola :)
Spróbujcie nadać im imiona.
Trzymajcie się cieplutko. Powodzenia.

Nowinki z wiejskiego podwórka

Piątek 9.04.2021

Zadanie 1 : „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował” – słuchanie fragmentów wiersza H. Bechlerowej. czytanego przez rodzica, 

Rozmowa na temat wysłuchanego utworu.
- Jak miał na imię kotek, o którym była mowa w wierszu?
- Czym częstował zwierzęta?
- Co wołały jeść kura i kogut/ konik/ królik/ krowa/ koza?
- Jakie zwierzę poprosiło kotka o mleko? 

Zadanie 2 Zabawa matematyczna "Zabawy z jajkami":
dziecko wycina z papieru 10 sylwet jajek,
rodzic mówi rymowankę, a dziecko ilustruje ją sylwetami jajek, dodając i podając wynik, np:
 W lewej ręce pięć jajek mam.
W prawej ręce trzy jaka mam.
Jajka tu, jajka tam.
Ile razem jajek mam?
 
W lewej ręce pięć jajek mam.
W prawej ręce pięć jajek mam.
jajka tu, jajka tam.
Ile razem jajek mam?
Rodzic prosi, aby dziecko określiło gdzie jest więcej, gdzie mniej, oraz tyle samo jajek.

Zadanie 3 Wykonanie makiety wiejskiego podwórka.
Omówienie przez dzieci wyglądu wiejskiego podwórka.
− Jakie budynki powinny się tam znaleźć?
−Jakie zwierzęta tam spotkamy?
Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
Można wykorzystać kolorowe czasopisma, kredki, zdjęcia/obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka, tekturki, klej, plastelinę, papier kolorowy, bibułę, wykałaczki, małe pudełka.
Dzieci wycinają z kolorowych czasopism obrazki/zdjęcia zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku (lub je rysują).
Dzieci przyklejają obrazki/zdjęcia na tekturkach i umocowują je plasteliną do tekturowych podstawek.
Dzieci oklejają pudełka kolorowym papierem – otrzymują zabudowania gospodarcze, dom gospodarza.
Wspólne komponowanie makiety na tekturce, ozdabianie elementami wykonanymi z bibuły (np. rośliny, staw) lub z wykałaczek (płot).
Porządkowanie miejsca pracy.
Zabawy z językiem angielskim - Posłuchajcie piosenki 
Old MacDonald Had A Farm | Nursery Rhymes | Super Simple Songs - YouTube

Czekam na wasze zdjęcia i życzę wam odpoczynku i mile spędzonego czasu w weekend.

Tak pracują i bawią się "Uśmiechnięte Biedronki", na zdjęciach prace Jowitki, Oliwiki oraz  Ksawerego, Bartka, Moniki i Nikodema oraz Stasia i Tymka :) Brawo za pomysłowość w realizacji zadań. 

Czwartek 8.04.2021
Na początek dnia proponuje smakowite śniadanko „Kolorowe twarożki” – wykonywanie twarożków smakowych.,
Zabaw się w małego kucharza, wykonaj swój ulubiony twarożek, możesz użyć ulubionych warzyw.
Proponuje również zrobić jakieś zwierzątko, może myszkę ? 
SMACZNEGO !
Zadanie 1.
Zabawy i ćwiczenia pod hasłem Po co hodujemy zwierzęta? Przy piosence "Co nam dają zwierzęta?" 
Rodzic po wysłuchaniu piosenki pyta dziecko po co hodujemy zwierzęta gospodarskie? Co daję nam kura, gęś, itd.

Zadanie 2
Wykonanie pracy plastyczne „Kogut czy kura” (Inspiracja )
Pomaluj farbą dłonie i odciśnij je. Następnie domaluj brakujące elementy, aby powstały kurka i kogut. Może samemu postarasz się wymyślić inne zwierzątko wykorzystując odcisk dłoni. Miłej i twórczej zabawy.

Zadanie 3 A na koniec odrobina ruchu przy zabawie „Naśladujemy zwierzęta” 

Piękne prace "Uśmiechniętych Biedronek", dziękuje za przesłanie zdjęć prac dzieci: Alan, Brajan, Bartek, Jowitka, Ksawery, Monika, Nikodem, Oliwia, Staś, Tymek. 

Środa 7.04.2021

Na początek zapraszam was do zabawy sensorycznej- Układanie różnych wzorów z kawałków wełny 
Jest dużo dzieci, które lubią zabawy z wodą. Pogoda za oknem nam nie sprzyja, więc mam dla Was propozycję zabawy, która z pewnością spodoba się przedszkolakom. Taka zabawa niesie za sobą bardzo dużo pozytywów. Dzięki niej dziecko rozwija swoją motorykę małą, receptory dotykowe oraz koordynację wzrokowo – ruchową, ponadto uczy koncentracji i uwagi.. Będziemy potrzebować: – wody; – włóczkę; – miskę; – talerz; – flamaster; – białe kartki. Na początku czarnym flamastrem piszemy wzory według własnej inwencji twórczej, które później dziecko będzie odwzorowywało. Zadaniem dziecka jest maczanie włóczki w wodzie i ułożenie wzoru na talerzu, który znajduje się na kartce papieru. POWODZENIA
Zadanie 1
Zapraszam do zapoznania dzieci z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta;
Rodzic wyjaśnienia dziecku znaczenie przysłów:
Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.
Zapomniał wół, jak cielęciem był.
Koń ma cztery nogi i tak się potyka.
Pasuje jak wół do karety.
Nie kupuj kota w worku.

Rytmizowanie wybranego przysłowia; ilustrowanie go ruchem według pomysłów dzieci.

Zadanie 2 Zabawa ruchowo- taneczna przy piosence „Na wiejskim podwórku”  próby śpiewania refrenu,
Zadanie 3
.„Rodziny zwierząt” – nazywanie zwierząt dorosłych i młodych.
Dziecko nazywa zwierzęta, opisuje ich wygląd, zwraca uwagę na to, czym pokryte jest ciało zwierzęcia (pióra, szczecina, sierść).
klacz – koń – źrebię
owca – baran – jagnię
krowa – byk – cielę
maciora – knur – prosię
indyk – indyczka – indyczęta
kura – kogut – kurczak
kaczka – kaczor – kaczątko
gęś – gąsior – gąsiątko

Zabawy z językiem angielskim
Poznajcie nazwy wiejskich zwierząt, spróbujcie powtórzyć każde usłyszane słówko:
Farm animals for kids - Vocabulary fo kids – YouTube 

Na koniec zachęcam dzieci do wykonania zadania w KP o tematyce tygodnia oraz do pokolorowania rysunku wiejskiego podwórka.

Dziękuję bardzo za realizację zadań w szczególności Bartkowi, Jowitce, Ksaweremu oraz Tymkowi i Monice. 

Wtorek 6.04.2021

Witam was w kolejnym tygodniu zdalnej nauki, w tym tygodniu porozmawiamy o zwierzętach z wiejskiego podwórka.
Na początek dnia zachęcam do odrobiny ruchu przy zabawie „Kury i Koguty”, warto do tej zabawy zaprosić wszystkich domowników. Dzielimy się na dwie drużyny: "koguty" i "kury". Domownicy zajmują wcześniej wyznaczone miejsca. Warto pamiętać o zmianie ról.

•   na hasło "koguty", dzieci "koguty" spacerują między obręczami (mogą być poduszki, lub inne przedmioty) naśladując pianie "kukuryku";

•   na hasło "kury", koguty wracają w wyznaczone miejsce, spacer rozpoczynają "kury" (ręce zgięte w łokciach, poruszają nimi naśladując ruchy skrzydeł).

Zadanie 1
Oglądanie filmu edukacyjnego o zwierzętach na wsi

Zadanie 2
Słuchanie wiersza Laury Łącz Wesołe podwórko. - Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz dwa razy, następnie zadaj pytania np. Jakie zwierzęta występują w wierszu, Co robią poszczególne zwierzęta na podwórku?, Dlaczego na podwórku jest wesoło?, Poproś, aby dziecko samodzielnie opowiedziało Ci treść wiersza, zwróć uwagę, żeby dziecko używało zdań, nie pojedynczych słów.

Zadanie 3
Rysowanie ilustracji do wiersza. Poproś dziecko, aby narysowało lub namalowało „Wesołe Podwórko” .

Chętne dzieci, proszę o wykonanie jednego z zadań w KP o tematyce tygodnia. POWODZENIA.

Dziękuje za zdjęcia z realizacji zadań Ksaweremu, Nokodemowi, Bartkowi, Jowitce, Monice, Oliwce oraz Stasiowi. BRAWO :) 

Piątek 2.04.2021
Drogie dzieci!
Święta już tuż, tuż. W Waszych domach trwają przygotowania. Dlatego dzisiaj zaproponujemy Wam kilka krótkich zadań.
Na początek może macie ochotę na zdrowe śniadanko, Przygotuj z rodziną pyszne kanapeczki. Pani Ania również zje z wami pyszne śniadanko.

 

 

Zadanie1.
Oglądanie bajki o tematyce świątecznej, a oto kilka propozycji:
Maks i Ruby: Wielkanoc Kapelusz/ Parada Wielkanocna  
Dziwny Świat Kota Filemona 03 Wielkanocne sprzątanie
Domowe Przedszkole- Wielkanoc 
Zadanie 2.
Zabawa dydaktyczna Szukamy ukrytych pisanek, przy piosence „Z Jajkiem i Zającem” 

Rodzicu narysuj dziecku na kartce kilka dużych jajek, dziecko koloruje, a następnie wycina. Wycięte pisanki chowamy w mieszkaniu, zadaniem dziecka jest odszukać wszystkie pisanki, Dziecko, które odnajdzie pisankę określa gdzie była schowana np. pod obrusem.
Zadanie 3.
Świąteczne przygotowania. Dziś chciałabym przede wszystkim zachęcić Was do pomocy w domu. Zapytajcie rodziców lub dziadków czy jest coś, w czym możecie im pomóc. Zetrzyjcie kurze, poukładajcie zabawki, przybory plastyczne, książki, zadbajcie o porządek w swoim pokoju. Może potrzebna jest Wasza pomoc przy pieczeniu ciast lub przygotowywaniu sałatek?
Zadbajcie o dobrą atmosferę i odpocznijcie trochę od uzupełniania kart pracy. Pobawcie się z rodziną i to z nimi spędźcie czas. Naładujcie baterie pozytywną energią, abyśmy we wtorek spotkali się pełni zapału do nowych zabaw!
A Ja życzę Wam zdrowych, pogodnych świąt! ŻYCZENIA

Dziękuje za aktywność Monice, Jowitce, Oliwce i Nikodemowi 

Czwartek 1.04.2021
Zadanie 1.
Na początek dnia proponuję odrobinę ruchu przy zabawie tanecznej „Już się cieszy jajko małe” oraz kółeczko- zabawa taneczna dla dzieci

Zadanie 2. Wykonanie kurczaczka z rolki papierowej

A oko kilka inspiracji: Pomysł 1 Pomysł 2

Zadanie 3.
Obejrzyjcie film edukacyjny na temat tradycji i symboli wielkanocnych. Rozmowa z dziećmi na temat obejrzanego materiału i próby formułowania odpowiedzi na pytanie: "czym jest tradycja?"
Poznajemy Wielkanocne zwyczaje

Tradycje Wielkanocne


Rozwiązywanie zagadek wielkanocnych 

Chętne dzieci mogą uzupełnić KP o tematyce wielkanocnej.

Nie zapomnijmy również, że dzisiaj jest dzień żartów – Prima aprilis.

Pamiętajcie! Czyniąc psikusy z radości, nie rób nikomu przykrości.

Na zdjęciach prace Jowitki, Moniki, Nikodema, Tymka, Kuby, Bartka. BRAWO :)

Środa 31.03.2021
Na początek dnia proponuję odrobinę ruchu przy zabawie śpiewanka-pokazywanka  "Kurka"
Opis dla rodzica

Zadanie 1.
Zabawa badawcza „Poznajemy budowę jajka”

Czego potrzebujemy? Jajka: kurze, przepiórcze, strusie, dwa takie same jajka – z tym, że jedno jest ugotowane, a drugie – surowe.
Dziecko ogląda jajka (jajka: kurze, przepiórcze, strusie lub ich obrazki), porównuje ich wielkość i kolorystykę, wypowiadają się na temat ich kształtu; podają przykłady zwierząt, które wykluwają się z jajek.

Rozbijcie przed dzieckiem jajko – dziecko ogląda jego zawartość; nazywa poszczególne części składowe: skorupka, białko, żółtko.
Zwróćcie uwagę na zarodek i wyjaśnijcie dziecku, że kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki. Pokażcie dziecku dwa jednakowe jajka. Proście, aby się zastanowiły, po czym można poznać, że jedno z nich jest surowe, a drugie gotowane. Dziecko podaje swoje propozycje.
Następnie wprawcie w ruch obrotowy oba jajka. Dziecko obserwuje ich ruchy i określa, które z nich kręci się szybciej. Rozbija jajko i sprawdza, czy miało rację.
Jajko surowe obraca się tylko przez chwilę, a potem się zatrzymuje. Powodem jest jego płynny środek, który porusza się wewnątrz skorupki w różne strony, co hamuje szybkie
poruszanie się jajka.

Zadanie 2
Wielkanocna ozdoba- praca plastyczna
Dzieci młodsze- Wykonaj kartkę świąteczną dla najbliższych, Użyj pasków, możesz je pomalować lub pokolorować na różne pokory i wykleić otwór jajka, przytnij na odpowiednią długość. Poproś rodzica, aby w środku kartki napisał życzenia Wielkanocne, lub samodzielnie narysuj.
Karta E, Karta 30.
Dzieci starsze- Wytnij wielkanocny koszyczek oraz pozostałe elementy, Koszyczek naklej na kartkę. W koszyczku naklej jajka, na koszyczku naklej kokardkę, baranka naklej po prawej stronie koszyczka, a kurczaczki po lewej. Karta 19
Prześlij zdjęcie zrobionej pracy, chętnie zobaczę jak Ci poszło. Powodzenia.
(Dzieci, które nie odebrały KP proszę, aby wykonały dowolną pracę plastyczną o tematyce Wielkanocnej)

Zadanie 3

Poćwicz buzię! Wielkanocne ćwiczenia logopedyczne na pewni Ci się spodobają!
 Wielkanocne ćwiczenia logopedyczne. - YouTube według propozycji "Logokreacja"

Dzieci starsze:
Historyjka obrazkowa „Przygoda wielkanocna” - obejrzyj obrazki, Zaznacz kolejność zdarzeń. Opowiedz historyjkę. KP s.58

Dziękuje wszystkim za realizację zadań, a w szczególności: Stasiowi, Monice, Alanowi, Brajanowi, Ksaweremy, Nikodemowi, Jowitce, Tymkowi, Kubie. 

Wtorek 30.03.2021
Zadanie 1
Zabawy taneczno- ruchowe przy piosence "Z jajkiem i zającem", spróbujcie nauczyć się śpiewać refren oraz pierwszą zwrotkę :)

Zadanie 2
Zabawa ruchowa utrwalająca umiejętność określania położenia przedmiotów w przestrzeni „Zajączki wielkanocne”

Dzieci przebierają się za zajączka, można wykorzystać opaski które dzieci otrzymały w przedszkolu.
Zabawa polega na tym aby dziecko (zajączek) chowało się w określonych przez rodzica (lub innego członka rodziny) miejscach np. pod krzesłem, w szafie, za drzwiami, na łóżku itp.
Do zabawy można wykorzystać również ulubiona zabawkę dziecka i pobawić się w analogiczny sposób. Watro zamienić się rolami tak aby dziecko określało położenie przedmiotów używając sformułowań połóż zabawkę na stole, w pudełku, za, pod, obok, po prawej, po lewej stronie.

Zadanie 3
Zadania w Kartach Pracy
Dzieci starsze Karty pracy część 3.
1. W pustych polach narysuj pisanki wg wzorów. Pokoloruj pisanki na podany kolor. Podziel nazwy zdjęć na sylaby s.55
2.Oglądanie obrazków, zaznaczanie 9 różnic między nimi. S 61.
Dzieci młodsze:
1.Dokończ rysować pisanki, połącz kropki i pokoloruj rysunek s.20
2. Popatrz na zdjęcia pisanek. Gdzie, według ciebie, jest ich więcej? Policz pisanki w każdym rzędzie. s. 21.
(Dzieci, które nie odebrały KP lub ich nie posiadają proszę, aby narysowały obrazek o tematyce Wielkanocnej)

Zabawy z językiem angielskim- Posłuchajcie słówek związanych z Wielkanocą:
Easter Vocabulary - LINK

A na koniec zachęcam, aby wybrać się na spacer z rodzicami. Obserwacja zjawisk pogodowych związanych z wiosną.

Dziękuje za aktywność dzieci, w szczególności Oliwce, Jowitce, Bartkowi, Alanowi oraz Brajanowi, Tymkowi i Ksaweremu. 

Poniedziałek 29.03.2021

Witam Was moi mili i zapraszam do wspólnej zabawy 
Zadanie 1.
Zabawy taneczne do piosenki „Już się cieszy jajko małe”. (realizacja Innowacji „Wychowanie przez skakanie, czyli Zabawy wychowujące do wartości”) LINK

Zadanie 2
Słuchanie wiersza Doroty Gellner „Pisanki”
Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia!

Zachęcam, aby z rodzicem nauczyć się tego wierszyka.

Zadanie 3
Wykonanie pisanek według własnego pomysłu- zachęcam do wykonania tradycyjnych pisanek na jajku, ale również świetnym pomysłem będą pisanki zrobione na kartce. POWODZENIA

Prace Alana, Brajana, Jowitki, Ksawerego, Moniki, Oliwii, Stasia, Kuby oraz Michała. Wszystkim GRATULUJE pięknych pisanek :)

OGŁOSZENIA:

W związku z nowymi obostrzeniami, proszę rodziców dzieci chorych o zgłoszenie się jutro (26.03) po odbiór materiałów do pracy w domu.

# LEKCJAHIGIENY PT. WIRUSOOCHRONA. "Podstawowe zasady zdrowego stylu życia - aktywność fizyczna" 2.03.21- Uczyliśmy się jak aktywnie spędzać czas podczas ćwiczeń gimnastycznych oraz zabaw i ćwiczeń z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne. 3.03.21- ćwiczenia z wykorzystaniem metody Labana. 10.03.21- Zabawy z wykorzystaniem el. Metody Orfa.

#LEKCJAHIGIENY PT. WIRUSOOCHRONA   "Prawidłowa higiena rąk"- 4.03.21- Utrwalenie zasad prawidłowej higieny rąk podczas nauki wierszyka "6 skoków do naprawdę czystych rąk".

# LEKCJAHIGIENY PT. WIRUSOOCHRONA 19.02.21, 15.03.21 "Podstawowe zasady zdrowego stylu życia - zdrowe odżywianie" Rozmawialiśmy o zdrowym odżywianiu się, układaliśmy buzie z owoców i warzyw, zagraliśmy w grę "Uśmiechnięte kanapki- KUBUŚ"

#LEKCJAHIGIENY PT. WIRUSOOCHRONA 11.03.21. uczestniczyliśmy w zajęciach wg arkusza edukacyjnego rekomendowanego przez Sanepid. Rozwiązywaliśmy krzyżówkę i wykazaliśmy się wiedzą na temat "Jak należy chronić się przed wirusem", kolorowaliśmy kartę pracy przedstawiającą sposoby ochrony przed wirusem. Poznaliśmy podstawowe zasady postępowania w czasie wzrostu zachorowań na choroby zakaźne oraz podczas epidemii koronawirusa. Oglądaliśmy rówież bajkę o "Wirusie"

MARZEC

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

 

  1. Muzyka jest wszędzie- Zabawy z literka Z, globalne czytanie wyrazu Zegar, Udział w akcji informacyjno-edukacyjnej pt. „Wirusoochrona”. Realizacja innowacji - Taniec z dziećmi .„Flor flor pomidor”, 

  2. W świecie teatru- zapoznanie z literą u. Będziemy obchodzić Dzień Kobiet, Zrealizujemy kolejny temat Akademi Przedszkolaka "W bajkową podróż się wybieramy- Calineczki historię tam poznamy"

  3. Wiosna, Wiosna- Poznamy literkę C, globalne czytanie wyracy cebula. Poznamy kolejną emocję z Małym Misiem w świecie emocji - Nieśmiałość.

  4. Chciałbym być sportowcem- nauczymy się nowej piosenki "W zdrowym ciele zdrowy duch", Poznamy literkę J, naukczymy się czytac globalnie wyraz jajko.

  5. Wkrótce Wielkanoc- Zapoznamy się z literką Ł, będziemy globalnie czytać wyraz Łopata, Poznamy kolejnego bohatera tańców wychowańców "Już się cieszy jako małe"

Chce być sportowcem

  • Poznaliśmy różne dyscypliny sportowe, wiemy że ruch to zdrowie.

  • Uczymy się globalnie czytać nasze imiona

  • Szykujemy się do Wielkanocy, realizowaliśmy innowację i poznaliśmy kolejnego bohatera z utworu "Już się cieszy jako małe", Dzieci otrzymały niespodzianki.

Wiosna, wiosna

  • Bawiliśmy się  w kodowanie kubeczkami "Cztery pory roku". Wykonaliśmy piękną grupową pracę plastyczną i poznaliśmy nową technikę - malowanie na soli.

  • 21.03 - Obchodzimy Światowy Dzień Lasu oraz Pierwszy Dzień Wiosny- z tej okazji wykonaliśmy marzannę oraz gaik, sadziliśmy owies oraz stworzyliśmy kodeks "Przyjaciół lasu". Poznaliśmy sposoby dbania o nasz las i środowisko.

W świecie teatru

  • W tym tygodniu uczymy się o teatrze, bawimy się pacynkami oraz własnoręcznie wykonanymi kukiełkami. Inscenizowaliśmy ruchem piosenkę, bawiliśmy się w aktora oraz kostiumografa. Wykonaliśmy afisz do naszego przedstawienia kukiełkowego pt. "W Przedszkolnej Krainie".

  • Zrealizowaliśmy kolejny scenariusz z Akademii Przedszkolaka "Bajki i baśnie dobrze znają, od kołyski ich słuchają- Calineczka", kształtowaliśmy orientację przestrzenną.

  • W poniedziałek obchodziliśmy Dzień Kobiet- Wykonaliśmy piękne laurki dla naszych Pań oraz dziewczynek. Nie obyło się bez niespodzianek :) za które serdecznie dziękuje w imieniu Pań oraz dzieci.

Muzyka jest wszędzie

  • Uczymy się grać na instrumentach oraz wykonaliśmy pracę plastyczno- techniczną z recyklingu "Gitarki". Poznaliśmy gamę c-dur oraz nauczyliśmy się wierszyka śpiewanego o "Małym kotku".

  • Nasze prace na konkursy plastyczne pt. "Kosmos w oczach dziecka"- Rafał, "Kartka Wielkanocna", "Bajkowa kraina"- Jowitka, "Kartka Wielkanocna"- Marcelina, "Kartka Wielkanocna"- Staś

ZADANIA DLA PRZEDSZKOLAKA:

Gdzie jest kurczątko?LINK – ćwiczenia orientacji w przestrzeni.

- w celu otworzenia większej ilości ilustracji do ćwiczeń kliknij" Pobierz bezpłatne karty pracy „Gdzie jest kurczątko?”

Cele zabawy:

zabawa kształcąca orientację w przestrzeni,
utrwalająca pojęcia matematyczne,
możliwość przełożenia jej na zabawę z maskotką.

Przebieg zabaw w dwóch wersjach z karta pracy i z maskotką:

Przygotuj: 2 krzesła, maskotkę, kartoniki z pojęciami: ZA, POD, NAD… itp
Zabawa 1. Wykorzystaj kartę pracy.
Dziecko nazywa położenie kurczątka na karcie pracy. Koloruje odpowiednie pole.
Zabawa 2. W domu

Wersja 1. Dziecko układa dowolną maskotkę zgodnie z poleceniem rodzica np. Ułóż maskotkę na krześle. Ułóż maskotkę pod łóżkiem.
*Możemy korzystać z różnych mebli w domu. To dodatkowe ćwiczenie uwagi dziecka oraz pamięci słuchowej.

Wersja 2. Zamiana ról – teraz dziecko wydaje polecenia – rodzic układa maskotkę. Dziecko ocenia – poprawnie czy nie.

Wersja 3. Dziecko zamyka oczy. W tym czasie rodzic układa maskotkę. Dziecko po otworzeniu oczu, określa położenie maskotki.

LUTY

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Zwierzęta są głodne- poznamy literkę s,S. Wykonamy "Zmisiowany ekokalendarz". Poznamy kolejnego bohatera innowacji i zabawimy się z "Hiphop tramp mróweczką"

  2. Znamy te baśnie i bajki-Pobawimy się z  literką w,W. Poznamy kolejne bajki z Akademii Przedszkolaka "Bajki i baśnie dzieci dobrze znają, od kołyski ich słuchają". Zabawimy się podczas balu przebierańców.

  3. Jestem samodzielny w kuchni- Poznamy literkę g,G. Będziemy obchodzić Dzień Kota w ramach realizacji "Zmisiowego ekokalendarza"

  4. Chciałbym być matematykiem- Zabawimy się z literką p,P, Nauczymy się pierwszej zwrotki Piosenki o matematyce  W ramach projektu Mały Miś  w Świecie Wielkiej Literatury zapoznamy się z kolejną emocją "Strach"

Chciałbym być matematykiem

  • Bawimy się w sklep

Jestem samodzielny w kuchni

  • Bawimy się w zabawy tematyczne,

  • Dzień Kota- 17.02.2021 cały dzień rozmawialiśmy o naszych ulubieńcach.

Znamy te baśnie i bajki

NASZ BAL PRZEBIERAŃCÓW

  • Zabawy i ćwiczenia z literką W jak waga, oraz zabawy z kodowaniem

Zwierzęta są głodne

  • Wykonanie "Ekokalendarza" z Małym Misiem

STYCZEŃ

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Dzień Babci i Dziadka- Zabawy z literką B,b, Nauczymy się wiersza oraz piosenki dla Babci i Dziadka. Będziemy realizować kolejny moduł Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury - Misiowe laboratorium czterech żywiołów. PIOSENKA DLA BABCI I DZIADKA

  2. Zabawy na śniegu- Zabawy i ćwiczenia z literą N,n, Będziemy realizować kolejny moduł Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury - Misiowe laboratorium czterech żywiołów

 

  • Realizujemy innowację- poznaliśmy nowego bohatera "Hankielka"

  • Misiowe laboratorium- w tym tygodniu wykonamy doświadczenia z ogniem, wodą, ziemią i wiatrem

  • Malujemy zimowy pejzaż

  • Zabawy sztucznym śniegiem- chociaż na dworze aura nie sprzyja my mamy na to sposób. (przepis na sztuczny śnieg- mąka ziemniaczana + olej lub woda)

  • Dokarmiamy ptaki- Dziękujemy mamie Jowitki za kule do naszej ptasiej stołówki:)

Kochana Babciu! Kochany Dziadku!

Ponieważ w tym roku nie możemy zaprosić kochanych Babć i Dziadków do przedszkola, to zapraszamy do zobaczenia naszych występów

Z najlepszymi życzeniami dla wszystkich Babć i Dziadków,
Uśmiechnięte Biedronki wraz z Panią

DRODZY RODZICE

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia składamy
życzenia miłości i wszelkiego dobra.
Aby przy świątecznym stole nie zabrakło światła i ciepła
rodzinnej atmosfery, aby Nowy Rok niósł ze sobą szczęście, pomyślność.

Świąteczna niespodzianka KLIKNIJ

GRUDZIEŃ

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

  1. Tu rosły paprocie- W tym tygodniu nauczymy się tańca i piosenki dla Mikołaja, poznany pracę Górnika oraz dowiemy się ciekawostek o życiu dinozaurów. Zabawimy się z literką L, l

  2. Nadchodzi zima- Odwiedzi nas Mikołaj, Nauczymy się pastorałki "Nie miały aniołki choinki na święta".  Poznamy literkę Y,y. 

  3. Święta, święta- Poznamy  zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia. Poznamy literkę R,r

Święta, Święta

  • Robimy świąteczne dokoracje

  • Bezpieczne ferie- dzieci poznały zasady bezpiecznego zachowania się podczas ferii zimowych

Nadchodzi zima

  • Mikołaj w przedszkolu- 7.12. W Poniedziałek odwiedził nas Mikołaj, dzieci przywitały Go zabawną piosenką "Mikołaj w przyłbicy" oraz zatańczyły taniec dla Mikołaja. 

  • Wykonaliśmy karteki bożonarodzeniowe z życzeniami dla osób samotnych i bezdomnych w ramach projektu edukacyjno- wychowawczego „ Niebo ziemi, niebu ziemia, wszyscy wszystkim ślą życzenia” organizowanego przez Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy w Rybniku.

  •  programowanie dla dzieci- Hello Ruby- wykonaliśmy Ćwiczenie 12:Pętle, dzieci samodzielnie wykonały kod do zimowego tańca 

  • Zimowe prace plastyczne

Tu rosły paprocie

  • Nasz kalendarz adwentowy, (w szatki jest kalendarz adwentowy na weekend)

  • Bawimy się interaktywnie, uczymy się o dinozaurach oraz górnictwie.

  •  Bawimy się w paleontologa

  • Barbórka w przedszkolu- dzieci poznały zawód Górnika. Wyruszyły na wirtualną podróż do kopalni soli w Wieliczce oraz kopali węgla w Zabrzu. 

  • "Biedroneczki" już szykują się na powitanie Mikołaja. Wykonaliśmy pracę plastyczną „Zaprzęg Świętego Mikołaja”, ubraliśmy naszą choinkę.

LISTOPAD

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Dbamy o zdrowie z Małym Misiem- Weźmiemy udział w Drogowym ABC, zabawimy się z literką T,t, czeka nas wspaniała zabawa podczas Dnia Postaci z Bajek, nauczymy się wiersza- rymowanki zaproponowanego przez Małego Misia. 

  2. Mój dom, Moja ojczyzna- Utrwalimy symbole narodowe, nauczymy się hymnu Polski. 

  3. Moje domowe zwierzątko- Zabawimy się z literką D,d, nauczymy się piosenki o "Zwierzątkach domowych". Będziemy również obchodzić Dzień Praw Dziecka.

  4. Urządzenia elektryczne- W poniedziałek odbędzie się Dzień życzliwości Z Małym Misiem, zabawimy się z literką K,k. W środę z naszym Misiem Pimpkiem oraz innymi misiami będziemy obchodzić Dzień Pluszowego Misia. 

Urządzenia elektryczne

  • Dzień życzliwości z Małym Misiem- w poniedziałek obchodziliśmy "Światowy Dzień Życzliwości". Tego dnia czekało na nas wiele wyzwań i zadań. Dzieci wykonały "Słoneczko życzliwości" Poznały życzliwe zachowania, wykonały order życzliwości.

  • Dzień Pluszowego Misia- Biedroneczki lubią misie? Oczywiście. W środę poznaliśmy misie znane i nieznane. Każdy przedszkolak za pomocą zdjęć w formie elektronicznej przedstawił nam swojego ulubionego pluszaka. Nie zapomnieliśmy o dzieciach, które są w domku. Dla Stasia i Nini dzieci przesłały mnóstwo pozdrowień. Bawiliśmy się z Kubusiem Puchatkiem oraz naszym misiem grupowym "Pimpkiem". Na dzieci czekała niespodzianka, Pani Dyrektor przeczytała dla nas bajkę o Misiu i wręczyła każdej osobie małego Misia. To był dzień pełen niespodzianek.

  • Poznajemy urządzenia elektryczne, bawimy się 6 klockami. (Metoda 6 klocków)

Moje zwierzątko domowe

  • Dzień Czarnego Kota- 17.11.2020- Cały tydzień uczymy się o zwierzątkach domowych, we wtorek bawiliśmy się z czarnym kotem oraz wykonaliśmy piękną pracę plastyczną, nie zabrakło również kodowania na dywanie.

  • Dzień Praw Dziecko- w piątek wszystkie przedszkolaki ubrały się na niebiesko, przypomnieliśmy sobie jakie mamy prawa i obowiązki.

Mój dom, Moja Ojczyzna

  • Poznaliśmy nasze symbole narodowe, zaśpiewaliśmy hym Polski, wykonaliśmy piękną pracę plastyczną.

Dbamy o zdrowie z Małym Misiem

  • We wtorek zrealizowaliśmy kolejny temat z projektu "Drogowe ABC". Nauczylismy się jak bezpiecznie jeździć na rowerze, rolkach i hulajnodze.

  • Poznaliśmy zawód lekarz, stomatologa. W naszej sali zorganizowaliśmy kącik o zdrowiu. Podczas tego tygonia bawiliśmy się w różne zabawy tematyczne  np "U lekarza"

  • Dzień Postaci z Bajek- 5.11.2020- Każde dziecko lubi przenosić się w bajkowy świat- zobaczcie jaką jesteście bajkową postacią, ( Jeżeli jeszcze któryś przedszkolak chce zostać bajkowym bohaterem, proszę rodziców o przesłanie zdjęcia twarzy dziecka w wiadomości prywatnej na messengerze)

  • 9.11.2020- Razem z Małym Misiem obchodziliśmy Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania. Dzieci zapoznały się z piramidą zdrowego żywienia, nauczyły się rymowanki Małego Misia. W naszej sali powstała biblioteczka o zdrowiu. W dniu zdrowego śniadania wykonaliśmy zdrowe kanapki.

PAŹDZIERNIK

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Jesień w sadzie - w tym tygodniu nauczymy się wiersza na pamięć "Wpadła gruszka do fartuszka", Zabawimy się z literką O.

  2. Jesień na działce- Poznamy warzywa z naszych działek i ogrodów, Zabawimy się z literką A

  3. O sobie samym i o emocjach z Małym Misiem- Będziemy realizować II moduł projektu "Mały Miś w świecie emocji" , Zabawimy się z literką M.

  4. Nasze zmysły- Utrwalimy nasze części ciała, poznamy nasze zmysły, Zabawimy się z literka E

  5. Jesienne nastroje- Dowiemy się co można robić w czasie jesiennej szarugi,  Zabawimy się z literką I,

Jesienne Nastroje

  • Wykonaliśmy wspólną pracę plastyczną " Jesienny parasol", dzieci kolorowały i samodzielnie wycinały krople deszczu. Poznaliśmy także różne właściwości wody.

Nasze zmysły

  • Rysowowanie na tablicy multimedialnej emotki "Moja minka" w progranie Power Paint

  • Wykonanie z Rafałkiem pracy plastycznej na konkurs "Mój Pupil"

O sobie samym i o emocjach z Małym Misiem

  • W tym tygodniu uczyliśmy się o naszych emocjach, z Małym Misiem wykonaliśmy kuferek emocji. Dzieci samodzielnie stworzyły memory z Misiem oraz "drzewko szczęścia". Dzieci wykonały piękną pracę plastyczną "To ja".

  • Światowe Dzień Mycia Rąk- 15.10- Ten dzień obchodziliśmy z Małym Misiem. Przy piosence "Czyste ręce" nauczyliśmy się prawidłowo myć ręce. Wykonaliśmy także eksperyment "czy mydło myje" oraz zobaczyliśmy bajeczkę o Myszce w paski, która uczy jak dokładnie myć ręce.

  • 14.10.- Dzień Edukacji Narodowej. Z tej okazji dzieci zabawiły się z panią Anią przy piosence "Nasza Pani" oraz narysowały jedną z pań pracujących w przedszkolu. Zapraszam do "Galerii" (Pomóżcie mi na 3 slajdzie narysować swoją super moc- zdjęcia ilustarcji możecie przesłać na maila P. Ani :))

Jesień na działce

  • Święto drzewa- W piątek przedszkolaki obchodziły Święto Drzewa, z tej okazji wykonały piękną pracę plastyczną "Jesienne drzewo", narysowały swoje drzewa, oraz zatańczyły do piosenki "Kolorowe listki"

  • Światowy Dzień Poczty i Międzynarodowy Dzień Pisania Listów- Przedszkolaki również z tej okazji "napisały" list. Wykonaliśmy wspólnie laurkę dla pracowników Poczty Polskiej.

  • Uczymy dzieci programować- W czwartek dzieci zrealizowały kolejny temat: Debugowanie czyli błędy są ok. Proces wyszukiwania, a następnie naprawiania  błędów nazywamy debugowaniem. Jest to często trudny i pracochłonny, ale bardzo ważnyproces. Dzieci naprawiły błąd i zaprowadziły Czerwonego Kapturka do domu babci. 

  • Uczymy dzieci programować- zrealizowaliśmy kolejny temat "Pętle czyli szukamy powtórzeń w życiu" w konkursie Cała Polska Programuje

  • Spacer po okolicy- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

  • Uczymy dzieci programować- we wtorek zrealizowaliśmy kolejny temat :Gesty, symbole, bloczki - programy na różne sposoby utworzone. Dzieci "zatańczyły" według podanego kodu.

  • Uczymy dzieci programować- Dzieci zrealizowały temat "Kubeczki od A do Z, nauczyły się przeliczać kubeczki w zakresie 6.

Jesień w sadzie

  • Światowy Dzień Uśmiechu- 02.10.2020 Dziś każdy z nas jest Uśmiechnięty, Oto nasz galeria uśmiechu, czy uda wam się odszukać swoje zdjęcie? GALERIA UŚMIECHU

  • Zabawy z kolorową chustą Klanza- "Owocowe koło fortuny"

  • Uczymy dzieci programować- W czwartek zabawiliśmy się w wyjątkową orkiestrę i zagraliśmy na kolorowych kubeczkach według kodu. Zrealizowaliśmy temat: Muzyczny kod.

  • Dzień Chłopaka- 30.09.2020- To był dzień pełen niespodzianek. Chłopcy otrzymali od dziewczynek autka oraz zawieszkę, a dziewczynki piękne kotki (Bardzo dziękujemy mamie Jowitki za uszycie kotków)

  • Uczymy dzieci programować- W tym roku bierzemy udział w Coodeweek. Dzieci wykonały ilustrację według podanego kodu do opowiadania nauczyciela, Zrealizowały temat: Rysuję, maluję...koduję.

  • Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania-29.09- Z tej okazji odwiedziła nas wirtualnie Pani z Biblioteki Publicznej w Boguszowicach (filia 20). Poprzez nagranie wideo opowiedziała nam o bibliotece oraz przeczytała wiersze dla dzieci. m.in. "Grubelek" A. Frączek, "Popatrzcie na jamniczka" D. Gellner.

    Pani z biblioteki Serdecznie DZIĘKUJEMY

WRZESIEŃ

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Witajcie w przedszkolu
  2. Bezpieczna droga do przedszkola
  3. Nadeszła jesień
  4. Co robią zwierzęta jesienią

Co robią zwierzęta jesienią

  • Uczymy się kodować "Droga wiewiórki do żołędzi"- dzieci za pomocą patyczków szukały najkrótszej drogi wiewiórki do dziupli, Następnie zakodowały drogę przy pomocy strzałek, uczyły się określania kierunków.
  • Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka 21.09 - Pasowanie. To był dzień pełen niespodzianek, były konkursy, tańce... Wielką niespodzianką były odwiedzyny Klauna. Dzieci otrzymały medale oraz bańki. 

Nadeszła jesień

  • Dzień Kropki - 15.09 Przedszkolaki były w tym dniu pięknie przebrane, uczyliśmy się kodować kropki. Każdy przedszkolak otrzymał dyplom.
  • zabawy matematyczne w parku

Bezpieczna droga do przedszkola

  • zabawa "Na przejściu dla pieszych"

Witajcie w przedszkolu!

  • Kodeks przedszkolaka
  • zasady bezpiecznego pobytu w przedszkolu
Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik Rybnicka Edukacja Drogą do Sukcesu Ośrodek Rozwoju Edukacji Ministerstwo Edukacji Narodowej Rybnik.com.pl