Grupa I "Tańczące Wiewiórki"

Serdecznie witamy na naszej stronie :)

 

wych. Bogusława Biernacka

e- mail:  p15boguslawab@onet.pl

woźna oddziałowa – Barbara Wita

język angielski - Monika Majdańska

religia - Bogusława Wiśniewska

  Konsultacje z wychowawcą

będą odbywały się w każdy pierwszy wtorek miesiąca od godz. 13.00 do 14.00

 

Czerwiec

Tematyka kompleksowa 

30.05– 3.06.2022 „Niby tacy sami, a jednak inni”.

  •          Różni nas wygląd, a łączy zabawa – rozmowa inspirowana wierszem A. Widzowskiej Małe cuda.
  •           Rozmowa na temat znaczenia słowa „tolerancja”,
  •           Wycieczka z okazji Dnia Dziecka
  •          Zabawy z przyjaciółmi – mierzenie odległości za pomocą wspólnej miary.          

6.06 – 10.06.2022 „Wakacyjne podróże”

  •          Wakacyjne plany – rozmowa inspirowana wierszem L. Łącz Letnie wakacje
  •          Wakacje nad morzem – słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby Bursztynek.
  •          Lato i letnie zabawy – rozwiązywanie zagadek.
  •          Letnie ogrody – kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych.
  •          Utrwalanie piosenek: „M jak mama, t jak tata”, „” oraz wierszy „Życzenia”.

 

13.06– 17.06.2022 „Pożegnania nadszedł czas”

  •          Za co lubimy lato? – rozmowa połączona z rozwiązywaniem zagadek i zabawa
  •          Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych.
  •          Festyn z okazji Dnia Rodziny
  •           Rozmowa na temat bezpiecznego zachowania się na wakacjach.

15 czerwca byliśmy w Przedszkolu  Nr 39 na spotkaniu z policjantami. Rozmawialiśmy o bezpiecznych wakacjach, pracy policjanta. 

14 czerwca podczas Festynu z okazji Dnia Rodziny  dzieci zaprezentowały swoje umiejętności recytatorskie, wokalne i taneczne.

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

Moja miejscowość/ mój region 04.05.- 06.05. 2022.

Dom– rozmowa inspirowana wierszem I. R. Salach Dom, połączona z rozwiązywaniem zagadek ob­razkowych.Rozwijanie zainteresowań miejscem zamieszkania (architekturą, zabytkami, ważniejszymi instytucja­mi, pięknem krajobrazu).

Zabawy konstrukcyjne - Budowanie zabytków, ważnych budynków Rybnika

Wyjście do biblioteki w Domu Kultury

Czy to miasto, czy to wieś? Zabawa rozwijająca spostrzegawczość.

Co jest cięższe?– słuchanie wiersza M. Strękowskiej-Zaremby Małe miasteczko, rozwiązywanie zaga­dek i badanie masy wybranych przedmiotów. Konstruowanie wagi i porównywanie ciężaru wybranych zabawek.

Dzień flagi w naszej miejscowości- wykonanie flagi Polski

Moja Ojczyzna/ Jestem Europejczykiem 09.05.-13.05.2022.

Przypomnienie  symboli narodowych – słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby Dzień Flagi. Stosowanie zwrotów: jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce, mówimy po polsku.  

Dzień UE - Poznajemy Unię Europejską rozmowa przy mapie. Opisywanie symboli Unii Europejskiej, kolorowanie rysunku flagi Unii Europejskiej oraz Syriusza

Podróż do Warszawy – wyjaśnianie znaczenia słowa stolica, zapoznanie z herbem Warszawy, poznawanie ważnych i charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie.

Poznajemy Francję - Oglądanie prezentacji w Genia.ly o symbolach, zwyczajach i kulturze Francji, taniec przy muzyce „Kankan”, lepienie makaroników, croissantów i magdalenek z plasteliny, opowieść matematyczna „We francuskiej cukierni”

Z wizytą u naszych sąsiadów -  poznanie  charakterystycznych cech Słowacji, Czech i Niemiec

 Włoskie wakacje - słuchanie i oglądanie video clipu  – rozmowa przy obrazkach na temat symboli, kultury i zabytków włoskich.

Wspólna Europa - Quiz i wykonanie plakatu „Wspólna Europa’- wycinanie kwiatów, malowanie drzewa, formowanie kulek z różowej krepiny, kolorowanie flag.

Budujemy miastoutrwalenie liczb i znaków matematycznych oraz umiejętności dokonywania obliczeń.

 

Łąka w maju  16.05. – 20.05.2022 r.

Wypowiadanie się na temat obrazka przedstawiającego łąkę.  Liczenie i zaznaczanie poszczególnych elementów na karcie.

 Ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej – od­szukiwanie wyrazów według wzoru, kolorowa­nie odpowiednich kartoników – 5 latki.

 Czytanie wyrazów Kolorowanie kartoników, na których znajdują się wyrazy kojarzące się z łąką– 6 latki .

Poznawanie ogólnej budowy kwiatu na przykładzie mniszka pospolitego.

Kolorowa łąka – słuchanie wiersza B. Formy Łąka. Rozpoznawanie i nazywanie roślin występujących na łące.

Małe owady i duże owady – słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby Barwy ochronne. Utrwalanie pojęcia owady oraz nazw owadów, mieszkańców łąki. Utrwalanie wiadomości na temat znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt.

Ślimak, ślimak, pokaż rogi – poznawanie wyglądu i zwyczajów ślimaka.

Wiosenne zabawy na łące- – rozwijanie sprawności rachunkowych, orientacji przestrzennej. Utrwalenie liczb i znaków matematycznych oraz umiejętności dokonywania obliczeń.

Święto Rodziców 23.05.-27.05.2022.

Rozmowa na temat: Jaka jest moja rodzina? W jaki sposób spędzam czas z najbliższymi? - Uświadamianie ważnej roli rodziców w życiu dziecka, wzbogacanie informacji na temat ich świąt.

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość i koordynację wzroko­wo-ruchową oraz umiejętności liczenia – Znajdź taki sam kwiatek.

Kwiaty dla mamy – zajęcia językowo-matematyczne. Tworzenie zdrobnień, dobieranie określeń przymiotnikowych potrzebnych do opisania mamy, formułowanie zdań. Rozwiązywanie prostych zadań z treścią, dodawanie elementów w zakresie 6- dzieci 5 –letnie i w zakresie 10- dzieci 6- letnie.

Mój kochany tatuś – rozmowa na temat wiersza B. Kosmowskiej Dzień Taty. Wyjaśnienie roli ojca w rodzinie, kształtowanie uczucia przywiązania do swojego ojca,  układanie zdań do obrazków,zachęcanie do pomagania tacie w prostych pracach domowych.

Co robimy w wolnym czasie? – rozmowa na temat wiersza J. Koczanowskiej Mama i Tata, połączona z rozwiązywaniem zagadek.

 

Piosenka do nauki na pamięć" M jak mama, t jak tata"

 Wiersz do nauki na pamięć

Wiele pięknych kwiatów znamy:
tulipanów, róż i bzów.
Dla naszych Mam i Tatusiów dziś mamy
najpiękniejsze kwiaty słów:
Słowo miłość - za ich troski.
Słowo wdzięczność - za ich trud.
Dar to skromny - dar dziecięcy,
wyśpiewany z serc jak z nut.

 Piosenka do nauki  "Kończymy już przedszkole"

Z okazji Dnia Dziecka pojechaliśmy na wycieczkę do Rud. Jechaliśmy kolejka wąskotorową, bawiliśmy się w parku linowym, uczestniczylismy w animacji o piratach i jedliśmy pyszne kiełbaski z grila.

Nasze zabawy 1 czerwca

13 maja podczs quizu dzieliliśmy się wiedzą zdobytą o UE i wykonaliśmy plakat "Wspólna Europa". Malowaliśmy drzewo,  kolorowaliśmy flagi, które przyklejaliśmy na środek kwiatka, a kwiaty na drzewo. Koronę drzewa ozdobiliśmy dodatkowo różowymi kuleczkami z krepiny.

Kodowanie na dywanie. Po rozmowach na temat różnych zabytków Polski i  krajów UE, poszukiwaliśmy wieloznaczności słowa "zamek", a następnie budowaliśmy według kodu zamki z kolorowych kubeczków.

11 maj oglądaliśmy prezentację o symbolach, zwyczajach i kulturze Francji. Tańczyliśmy przy muzyce "Kankan". Bawiliśmy się w tradycyjną zabawę z Francji "Uciekające rybki". Lepiliśmy  makaroniki, croissanty i magdalenki z plasteliny. Podczas opowieści matematycznej  "We francuskiej cukierni "przeliczaliśmy, ile smakołyków zostało w cukierni. Słuchaliśmy fragmentu książki "Mikołajek".

W konkursie plastycznym o tematyce ekologicznej zorganizowanym przez Przedszkole nr 22 dyplom za udział otrzymał Bartek, a Jowita za zajęcie I miejsca. Grtulujemy!!!

 

6 maja porównywaliśmy ciężar zabawek za pomocą samodzielnie skonstruowanej wagi. 

5 maja wybraliśmy się do biblioteki w Domu Kultury. Zwiedziliśmy wystawę prac plastycznych, poznaliśmy pracę bibliotekarki, rozmawialiśmy na temat różnych rodzajów książek, sposobu korzystania z nich. 

W maju z klocków zbudowaliśmy ważne obiekty Rybnika.

Życzenia świąteczne Proszę kliknąć

KWIECIEŃ

Tematyka tygodniowa:

Wiosenne powroty 04.04.-08.04.22.

- Odkrywanie litery j: małej i wielkiej, drukowanej (5 latki) i pisanej (6 latki)

-„Urodziny marchewki” zabawy przy piosence, zabawa kołowa ze śpiewem„ Mam marchewkę, słodką, zdrową”, „Ogród marchewek” –praca plastyczna

- Co słychać, panie Bocianie? – słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby Ptaki. Wspólne układanie bajki o wróbelku.

- Obrażalskie kaczki” wg Wesoła gimnastyk buzi i języka. Utrwalenie głoski k, doskonalenie mowy zrytmizowanej.- Poznajemy ptaki –Rozmowa na temat obrazków, inspirowana wierszem K. Datkun-Czerniak Ptaszek opowiada.  

- Problem Plamistego  Piórka- realizacja projektu Kubusiowi przyjaciele( „Dbam o powietrze”) poznanie  przyczyn smogu i konsekwencji wpływu smogu na zdrowie.

- Wiosenne powroty– zajęcia z elementem kodowania. Poznanie ptaków wracających do Polski, układanie obrazków z podanymi warunkami.

- Układanie i rozwiązywanie zagadek o ptakach.

Wielkanoc 11.04.- 15.04.2022

- Poznamy, utrwalimy wiadomości na temat tradycji wielkanocnych.

- Odkryjemy  literę „f” małą i wielką drukowaną 5- latki i pisaną 6- latki

 5- latki połączą liniami rysunki, których nazwy rozpoczynają się tak samo.
Pokolorują rysunki, ułożą wyraz "farby" według wzoru.

6-  latki ułożą schematy i modele słów „farby”, „Franek”

- Posłuchamy  i porozmawiamy na temat piosenki Wielkanoc.  W czasie zabawy Smutna melodia – wesoła melodia – zadaniem dzieci będzie  reagowanie ruchem na zmiany charakteru melodii.

- Co słychać w koszyku wielkanocnym? – posłuchamy i porozmawiamy na temat  opowiadania S. Karaszewskiego Wielkanocny koszyczek.

- Ułożymy historyjkę obrazkową „Brzydkie kaczątko”. Opowiemy baśń. Nadamy tytuły poszczególnym obrazkom.

 - Gdy skorupka jajka pęka –  wykorzystamy historyjkę obrazkową do  ćwiczeń słownikowych.

 Dbamy o przyrodę razem z Kubusiem 19.04.- 22 -04.2022

 Odkryjemy literę „ż” małą i wielką drukowaną 5-latki i pisaną 6- latki. Ułożymy modele i schematy słów "żaba", "Żaneta"

Czysta woda zdrowia doda – porozmawiamy na temat wiersza J. Papuzińskiej Chora rzeka, i wykonamy eksperyment związany z zanieczyszczeniem wody.

Zabawa Gdzie ukryła się żabka?  będziemy rozróżniać kierunki (prawa, lewa) oraz posługiwać się liczebnikami w aspekcie porządkowym.

Poznajemy rozwój żaby – ułożymy historyjkę obrazkową

Film „Dbaj o rośliny i zwierzęta. Dla Ziemi trzeba żyć lepiej” –zrealizujemy  projekt Kubusiowi Przyjaciele Natury

Las to dom dla zwierząt – realizacja projektu Kubusiowi Przyjaciele Natury. Poznamy co szkodzi zwierzętom i roślinom w lesie.

Segregujemy śmieci – zabawy inspirowane opowiadaniem M. Strękowskiej-Zaremby Kosz.

Projekt torby ekologicznej – malowanie na płótnie .

 Zabawa tropiąca „Znamy skarby Ziemi” - będziemy poszukiwać według listy „skarbów ziemi” np. listki, wodę, ślimaka

Wiosna na wsi   25.04.- 29.04.2022

-  Odkryjemy  litery h: małą i wielką, drukowa­ną 5- latki i pisaną- 6- latki ; będziemy rozpoznawać i nazywać po­znane litery, ułożymy modele i schematy słów „herbata”, „Henryk”

- Z wizytą na wsi – posłuchamy opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby Kaczęta, prosięta… konięta?  Utrwalimy  nazwy i wygląd zwierząt z wiejskiego podwórka (dorosłych i młodych)

 Będziemy rozwijać  umiejętność poprawnej odmiany rzeczowników i układania zdrobnień oraz umiejętności układania rymów, opisywania wyglądu zwierząt za pomocą przymiotników.

- „Zakodowane zwierzęta” -  będziemy kolorować pola według podanego kodu

- Co nam dają zwierzęta – podczas  rozmowy inspirowanej wierszem E. Stadtmüller Śniadanie. poznamy  znaczenie zwierząt hodowlanych w życiu człowieka.

-Na wsi utrwalimy sylwetek wiejskich zwierząt hodowlanych podczas zabawy z robotem edukacyjnym Photonem. Będziemy  kształtować umiejętność kodowania i myślenia komutacyjnego.

- Łaciata krówka – wykonamy pracę techniczną według instrukcji.

- Zwierzęta na wsi- będziemy lepić z plasteliny.

 

Uczymy się piosenki "Duszki, duszki"

 Ćwiczymy logiczne myślenie  Co nie pasuje?

Utrwalamy litery

Jaka to liczba?

29 kwietnia podczas zabawy z klockami KORBO sprawdzaliśmy w którą stronę kręcą się koła zębate, budowaliśmy według instrukcji drogę oraz wypełnialiśmy ją  kołami zębatymi. Układaliśmy według instrukcji obraz samochodu i domu. Po zakręceniu korbką wprawione w ruch koła zębate dały niesamowity efekt ułożonych obrazów.

Pod koniec kwietnia urodziny obchodziła  Nikola. Jeszcze raz życzymy wszystkiego najlepszego!

28 kwietnia podczas zabawy z robotem edukacyjnym Photonem utrwaliliśmy nazwy zwierząt wiejskich. We wtorek za pomocą podanej instrukcji odkodowaliśmy zwierzęta wiejskie, krórych obrazki wykorzystaliśmy podczas zabawy z robotem, układając dla niego drogę według rytmu. Zadaniem dziecka było zaprogramowanie robota, aby poruszał się po wyznaczonej drodze, a w punkcie zatrzymania się naśladował zwierzę zgodnie z rysunkiem, na którym zakończył podróż. Pozostałe dzieci miały  ułożyć zdanie charakteryzujące wygląd, sposób odżywaiania, miejsce przebywania, czy nawyki tego zwierzęcia. Informacje nie mogły sie powtarzać. Osoba, która wypowiedziała się programowała robota jako kolejna. W tym samym dniu wybraliśmy się na spacer do pobliskiej zagrody i udało się nam  zobaczyć małe jagniątko, którego jeszcze wczoraj nie było na pastwisku.

27 kwietnia urodziny obchodziła Nikola. Jeszcze raz życzymy wszystkiego najlepszego!

25 kwietnia urodziny obchodził Kubuś. Jeszcze raz życzymy wszystkiego najlepszego!

22 kwietnia obchodziliśmy Dzień Ziemi. Realizując program "Kubusiowi Przyjaciele Natury "obejrzeliśmy film  "Dbaj o rośliny i zwierzęta. Dla Ziemi trzeba żyć lepiej". Nastepnie czytaliśmy (6 latki i czytający 5-latek) lub interpretowaliśmy obrazki, "Kiedy Ziemia jest szczęśliwa?". Podczas spaceru szukaliśmy "Skarbów Ziemi" i każda para zaznaczała na swojej liście, jakie znalazła skarby np. kwiatek, owada, ślimaka itp. Wykorzystując również listę zadań Kubusia np. sprawdzaliśmy i dotykaliśmy korę różnych drzew.

22 kwietnia urodziny obchodziła Milena. Jeszcze raz życzymy wszystkiego najlepszego!

Poszukiwania prezentu od Zajączka zakupionego z funduszu Rady Rodziców doprowadziły nas do ogródka przedszkolnego. Zajączek zostawił list w którym wyjaśnił, jak znaleźć prezent i jakie trzeba wykonać zadania.

Wiosenne powroty z elementami kodowania.

Dzień Marchewki obchodziliśmy razem  z Kubusiem . Po odczytaniu listu od zajączka Szarusia mieliśmy wiele zadań do wykonania. Obejrzeliśmy bajkę "Urodziny marchewki",  na tablicy interaktywnej ćwiczyliśmy spostrzegawczość podczas zabawy z "szalonymi marchewkami", poszukiwaliśmy marchewek na sali, sadziliśmy marchewki podczas zabawy ruchowej. Inscenizowaliśmy piosenkę " Marchewki urodziny" wykonaliśmy pracę "marchewkowy ogród". Świetności wszystkim zabawom dodawało, to że dzieci  miały elementy garderoby w kolorze pomarańczowym, a nawet napis "Dzien Marchewki". Dziękujemy Rodzicom za zaangażowanie:)

Realizacja projektu "Kubusiowi Przyjaciele Natury" - dziwne zwierzęta.

Zabawa klockami KORBO.

MARZEC

Tematyka tygodniowa:

 

Zwierzęta dżungli i sawanny 28.02.-04.03.2022.

- Odkrywanie litery z: małej i wielkiej, drukowanej  słuchanie nazwy zwierzęcia podzielonej na głoski, odczytywanie z nauczycielem wyrazu zebra.  – 5 –latki

 6- latki  poznanie małej i wielkiej, drukowanej  i pisanej litery z. Układanie schematów i modeli słów: zebra, Zola.

- Nauka  piosenki Dżungla,  zabawa ilustracyjna przy piosence 

- Zabawa w kole Zwierzę na sylabę... – rozwijanie analizy i syntezy słuchowej

- W zoo – rozmowa na podstawie obrazka, połączona z wysłuchaniem i recytowaniem wierszyków I. R. Salach

- Zabawa językowa Zwierzęce rodziny – wzbogacanie słownictwa, ćwiczenia w tworzeniu słów pokrewnych, formułowaniu zdrobnień.

- Dopasuj cienie – ćwiczenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dobieranie białych cieni i czarnych cieni zwierząt do ich kolorowych sylwet. Układanie rymów.

- Wyprawa do zoo  „Wesoła gimnastyka buzi i języka” - usprawnianie motoryki warg i języka do artykulacji szeregu szumiącego

 

- Zoologiczna wyliczanka wg„ Wesoła gimnastyka buzi i języka usprawnianie aparatu artykulacyjnego , doskonalenie słuchu fonematycznego, utrwalenie głosek w różnych zestawach

- Kontynentalne safari – zajęcia matematyczne inspirowane wierszem I. R. Salach Podróże.Rozpoznawanie  na mapie świata wybranych  kontynentów i nazywanie ich, nazywanie wybranych  zwierzęta zamiesz­kujących poszczególne kontynenty. Rozpoznawanie i nazywanie liczby 10.

 

Zwierzęta pól i lasów 07.03.- 11.03.19

- Odkrywanie litery u: małej i wielkiej, drukowanej 5- latki  i pisanej 6- latki

Układanie schematów i modeli słów: ule, Ula.

- Przygody pszczółki Patrycji zabawa rozw. narządy mowy przy muzyce F. Chopina „Walc minutowy op.64 nr1”„Wesoła gimnastyka buzi i języka” kształtow. Umiejętności prawidłowego połykania, usprawnianie motoryki i czucia ułożenia języka i warg w czasie artykulacji głoski l

-  Słuchanie piosenki z serii jazzowe pokazywani „Leci pszczoła”

- Co słychać w lesie? – słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego Leśny dom wypowiadanie się na temat zwierząt mieszkających w lesie

- Strach na wróble zabawa rozw. narządy mowy przy muzyce L.Boccherini Menuet As- Dur

utrwalenie umiejętności mówienia w rytmie i odpowiednim tempie, kształtowanie słuchu fonematycznego, mobilizowanie narządów mowy do prawidłowej artykulacji głoski r

- Wyjazd do Żorskiego Centrum Edukacji Regionalnej na zajęcia pod tytułem „Marzanna

- Leśne zebranie – zajęcia matematyczne – poznanie  charakterystycznych cech ptaków, ssaków i owadów. Segregowanie według różnych cech

 

Marcowa pogoda 14.03.- 18.03.22.

- Odkrywanie litery c: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Układanie schematów i modeli słów.

- zabawy przy piosence Dzisiaj rankiem słonko przygrzało

- Psotny marzec – słuchanie wiersza E. Stadtmüller Pokaż, pokaż, marcu, co tam mieszasz w garncu. wymienianie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla pogody wczesną wiosną.  Poprawnie odczytywanie  znaków synoptycznych.

- Jak Krasnal Jacuś szukał wiosny – ćw. narządów mowy przy muzyce A. Vivaldiego Koncert nr 1 E- dur „Wiosna

- Marcowa pogoda –zabawa z robotem edukacyjnym Photonem

- Przepis na marcową pogodę – Porównywanie liczebności zbiorów.

- Co było najpierw? Co było potem? – układanie historyjki obrazkowej o tematyce wczesnowiosennej.

Wiosenne przebudzenia 21.03.-25.03.2022 r.

- Odkrywanie litery ł: małej i wielkiej drukowanej – 5- latki i pisanej  6- latki. Układanie schematów i modeli słów : łopatka, Łatka

- Wiosna idzie przez park – praca z obrazkiem, inspirowana wierszem B. Formy Nadeszła wiosna dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny. Utrwalanie nazw roślin charakterystycznych dla środowiska parku

- Słuchanie nagrania utworu A. Vivaldiego Cztery pory roku.  Wiosna. Rysowanie inspirowane muzyką.

- Zabawa z wiosną – odtwarzanie rytmu za pomocą sylwet kwiatów.

- Realizacja projektu „Czyste powietrze wokół nas”- usystematyzowanie Wiedzy dzieci na temat „Co i dlaczego dymi” na podstawie obserwacji i obrazków

- W poszukiwaniu wiosennych symetrii – zajęcia matematyczne.– dostrzeganie w lusterku efektu odbicia i symetrii. Opisywanie dostrzeżonych w przedmiotach regularności.

Projekt „Czyściochowe przedszkole” /Akademia Zdrowego Przedszkolaka28.03.-01.04.2022 r.

- Utrwalimy poznane litery poprzez zabawę w „Łapki”. Czytanie zdań i dopasowywanie do obrazków- 6 latki i 5 latki potrafiące czytać, Łączenie obrazków  z odpowiednimi literami – 5- latki.

- Poznamy czyściochową  piosenkę „Mycie rąk to fajna sprawa” – higiena dłoni 

- Wykonamy kartki wielkanocne dla ludzi samotnych i uchodźców z Ukrainy- realizacja projektu „Niebo ziemi, ziemia niebu....”

- Higiena nosa i ucha –burza mózgów „Po co nam nos?”

- Poszukamy odpowiedzi na pytanie „Co i dlaczego dymi?”- poznamy Dinka

- Wysłuchamy opow. Barbary Szelagowskiej „Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę!” oraz przeprowadzimy „burzę mózgów” „Jak możemy oszczędzać wodę”

- Utworzymy kodeks toaletowy.

- „Dbam o czystość przyrody”- rysowanie na zadany temat- poszukiwanie w dziecięcej twórczości inspiracji do plastycznego konkursu ekologicznego.

- „Dbam o siebie, jem warzywa i owoce”- realizacja projektu „Kubusiowi Przyjaciele Natury”

- Poznamy przekładnię mechaniczną podczas zabawy klockami Korbo. Wykonamy wydzierankę „Dziwne zwierzęta” inspirowaną wierszem J. Brzechwy „Prima aprilis”

Mycie rąk to fajna sprawa

 "Leci pszczoła" - jazzowanki

Piosenka do nauki "Dżungla"

Dodawanie do 10

 

 

Kartki wielkanocne dla osób samotnych i uchodźców z Ukrainy.

Podczas realizacji projektu "Akademia Zdrowego Przedszkolaka" -przypomnieliśmy sobie o konieczności spożywania warzyw i owoców, oraz poszczególne piętra Piramidy Zdrowia. Poznaliśmy smoka Dinka, który nie lubi dymu, tylko świeże powietrze.

Podczas realizaccji projektu "Ekokulturalne przedszkole" wczasie "burzy mózgów" oraz pracy z obrazkiem szukaliśmy odpowiedzi na pytanie "Jak możemy oszczędzać wodę?"

Utrwalenie znaków synoptycznych połączonych z ćwiczeniami oddechowymi podczas zabawy z przysłowiem "W marcunjak w garncu"

Nasze zabawy z symetrią.

21 marca pożegnanie zimy i powitanie wiosny.  Marzanna- symbol zimy. Wianki i czapeczki ze zwierzątkami- symbol wiosny. Tak przygotowani spacerowaliśmy uliczkami naszego osiedla.

17 marca podczas zabawy z robotem edukacyjnym Photonem utrwaliliśmy znaki synoptyczne marcowej pogody.

W tym tygodniu zakładamy mini ogródk zielony - zsadziliśmy fasolkę, wysialiśmy rzeżuchę i umieściliśmy cebulki w słoiczkach z wodą. Będziemy obserwować  zmiany zachodzące w naszym kąciku przyrody.

11 marca obchodziliśmy Dzień Matematyki - Królowej Nauk. W czasie burzy mózgów "Gdzie potrzebna jest matematyka" - doszliśmy do wniosku, że jest dookoła nas i potrzebna jest w każdej dziedzinie życia, pracy zawodowej.

Podczas zabawy ruchowej utrwaliliśmy nazwy figur i ćwiczyliśmy koncentrację.  Układaliśmy rytm z figur geometrycznych i na kartach pracy kończyliśmy rysować rytm utworzony z figur. Rozegraliśmy mega planszową grę, podczas której rozwiązując zagadki wykazaliśmy się znajomością pór roku i i ch charakterystycznych zjawisk.

10 marca uczestniczyliśmy w żywej lekcji regionalizmu "Żegnaj Marzanno, zimowa panno" w Żorskim Centrum Regionalizmu. Poznaliśmy zwyczaj żegnania zimy i powitania wiosny.

8 marca chłopcy wręczyli dziewczynkom prezenty- własnoręcznie wykonane bransoletki i skakanki zakupione przez Grupową Radę Rodziców. Chłopcy otrzymali breloczki zakupione przez Grupową Radę Rodziców.

28 lutego urodziny obchodziła Oliwia. Jeszcze raz życzymy wszystkiego najlepszego!

8 lutego obchodziliśmy Dzień bezpiecznego internetu. sprawdzaliśmy jak wygląda siec internetowa i rozmawialiśmy na temat bezpiecznego korzystania z komputera i internetu. Wykonaliśmy zadania z bezpiecznej strony dla dzieci - necio.pl

Fantastyczne prace Moniki, Rafała, Agnieszki,Sebastiana, Nikodema i Stasia. Gratuluję pomysłów i wykonania. Jutro spotykamy się już w przedszkolu. Dziękuję za zaangażowanie dzieciom i rodzicom za przesyłanie zdjęć :)

Środa 02.02.2022.

Witajcie moi mili:)

Na początek zabawa „Ile słyszysz dźwięków?” Przygotujcie sobie klocki i jeśli macie to jakiś instrument. Jeżeli nie macie instrumentu nic nie szkodzi można klaskać.  Mama albo tata zaklaszcze lub zagra na instrumencie kilka dźwięków (najpierw do pięciu, potem więcej), a wy ułóżcie przed sobą tyle klocków ile usłyszycie dźwięków.

Zabawa Ile sylab?

  1. Słuchanie i rozmowa na temat wiersza.

Wiersz I. R. Salach Chopin. (czytamy Szopen)

 Niedaleko Warszawy – miasteczko.

To miasteczko leży – nad rzeczką.

A rzeczka to mała

– Utrata.

 Kiedyś Frycek figle tu płatał.

 Tak jak wy był chłopcem małym.

Tak jak wy uwielbiał zabawy.

Często nad rzeczką siedział

 i myślami daleko wybiegał.

Słuchał wiatru i śpiewu fal

, łapał nutki płynące w dal.

 Łapał nutki i składał w mazurki,

 polonezy, nokturny, oberki.

 Z nutek koncerty układał,

preludia, etiudy z nich składał.

Jego muzyka do dzisiaj śpiewa,

wsłuchaj się w szum drzewa.

Rozmowa na temat wiersza

Gdzie mieszkał Fryderyk Chopin? Jak nazwano Fryderyka Chopina w dzieciństwie? Nad jaką rzeką leży miasteczko, w którym żył Fryderyk  Chopin? Co robił Fryderyk Chopin jak był mały? Jakie utwory tworzył?

2. Wysłuchajcie nagrania utworu Fryderyka Chopina Preludium A-dur, op. 28 nr 7

Preludium to instrumentalna forma muzyczna, która jest wstępem do większego dzieła muzycznego.

Po wysłuchaniu powiedzcie o swoich wrażeniach i wyobrażeniach.

 Na jakim instrumencie była wykonywana muzyka? Jak nazywa się osoba grająca na fortepianie? O czym może opowiadać utwór? Co czułeś/łaś , słuchając tego utworu? Czy był on wesoły, czy smutny? Jakich barw użyłbyś, chcąc przedstawić jego nastrój?

Przedstawcie utwór w formie plastycznej. Użyjcie kredek lub farby. Bardzo jestem ciekawa Waszych prac.

Jeżeli prace gotowe, posprzątaliście i umyliście ręce, to czas na zabawę. Przygotujcie sobie 2 chustki, albo apaszki i swobodnie poruszajcie się w sposób jaki podpowiada muzyka, wprawiając  w  ruch chustki. Poproście rodziców, aby jeszcze raz włączyli preludium.

Zapraszam na film o Fryderyku Chopinie.

odt
plik odt - 208.2 KB

Fantastyczne instrumenty Jowity, Agnieszki, Filipa i Nikodema oraz praca Stasia. Brawo!

Wtorek 01.02.2022 r.

Witajcie moi drodzy :)

Na początek  „koło fortuny ” z zabawą logopedyczną. Jak pojawi się koło, kliknij na „zakręć” po wykonaniu zadania kliknij na usuń, aby w następnej rundzie nie pojawiło się to samo zadanie. Pamiętamy wszystkie ćwiczenia wykonujemy wewnątrz jamy ustnej. Logopedyczne koło fortuny

1) Posłuchajcie piosenki Bon ton

Porozmawiajcie o tym jak należy zachować się w filharmonii.

Jak należy być ubranym? Co robi się na koniec koncertu? Kiedy można opuścić widownię?

Na koncert nie można się spóźnić, a jeśli się spóźnimy, należy poczekać do przerwy i dopiero wtedy wejść na widownię. Nie oburzamy się jeżeli drzwi będą zamknięte i nie będą chcieli nas wpuścić. Przed rozpoczęciem koncertu wyłączamy telefon komórkowy. W czasie koncertu nie można jeść, rozmawiać, ani szeleścić papierkami, bo to przeszkadza muzykom i słuchaczom. Nie wychodzi się w czasie koncertu. Wychodzi się dopiero wtedy, kiedy muzycy opuszczą scenę. Nie można się przepychać podczas wychodzenia. W czasie koncertu może być 1 lub 2 przerwy, które sygnalizują dzwonki- gongi. Zajmując miejse na widowni, przechodzi się przodem do siedzących już osób.

Posłuchajcie nagrania. Dokończcie zdanie -  Gdy słuchałem/łam muzyki to.....

Dobierz w pary nazwę instrumentu z obrazkiem.  Memory

2) Ćwiczenia gimnastyczne

Wykonajcie instrument muzyczny wg własnego pomysłu z dostępnych materiałów w domu. Może to być grzechotka. Do plastikowej butelki wsypujemy dowolne ziarna i ozdabiamy butelkę. Może to być trąbka. Ozdabiamy kartkę ,zwijamy w rulon i sklejamy kawałkiem taśmy klejącej. A może wymyślicie inny instrument? Czekam na Wasze zdjęcia wykonanych instrumentów.

Zadajcie sobie zagadki dźwiękowe- Ile dźwięków zagrałam/łem?

Zadanie dla chętnych Film w Filharmonii

Dziękuję za nadesłane prace Moniki, Sebastiana,Nikodema i Agnieszki. Brawo!

Temat tygodnia:  „Muzyka jest wszędzie”

Poniedziałek 31.01.2022.

Witajcie moi drodzy :) Na początek piosenka i zabawa Przywitajmy się wesoło

1) Odkrywanie litery W, w.  Analiza i synteza słuchowa słów „worek”. „Waldek” Dziecko dzieli słowa na sylaby (starsze na głoski). Liczą ile  jest sylab, ile głosek.

 Dziecko starsze może ułożyć tyle klocków ile słychać sylab, a następnie tyle ile słychać głosek w słowach  „worek”, „Waldek”.

Bawimy się w „Literowego detektywa ” i wymieniamy  słowa, w których głoskę w słychać na początku (wózek, wagon, Wanda, Waldek) , w środku słowa (głowa, krowa).

Sprawdźcie, czy są jeszcze   jakieś słowa na głoskę „w”, których jeszcze nie wymieniliście Słowa na literę w

Zanim włączycie animację pisania litery „w” przygotujcie proszę na płaskim talerzu, albo pudełku po czekoladach , butach, kaszę manną, po której dzieci będą pisać palcem literę "w" pisaną. To ćwiczenie dzieci bardzo lubią, bo można pisać wielokrotnie i nie widać „pomyłek” :) Nie wyrzucajcie kaszy wykorzystajcie ją do ćwiczeń w utrwalaniu  pozostałych liter, cyfr, figur (koła, kwadratu, trójkąta, prostokąta).

Animacja litery pisanej "w", "W"

 

Zapraszam do zabawy przy piosence tutaj

Narysujcie i pokolorujcie 3 rzeczy (mogą to być przedmioty, zwierzęta, rośliny), których nazwy rozpoczynają się na głoskę „w”. Starsze dziecko w lewym górnym rogu kartki napisze pisaną literkę w,W . Pamiętajcie o drodze kreślenia!  W prawym dolnym rogu kartki podpisujemy imieniem. Poproście rodziców o wykonanie zdjęcia Waszej pracy i wysłanie na mój adres. Czekam  na Wasze prace.

2) Zapraszam na film Wizyta w szkole muzycznej

26 stycznia uczyliśmy sie programować z edukacyjnym robotem -Photonem. W ramach realizacji projektu Ekokulturalne Przedszkole wykonaliśmy "Pożeracza nakrętek"

Dzieci z okazji Dnia Babci i Dziadka  przygotowały online program artystyczny.  Serdecznie zapraszamy do obejrzenia i życzymy miłych wrażeń .  NIESPODZIANKA DLA BABCI I DZIADKA

25 stycznia w przedszkolu śmiech i tańce, tańczyły różne przebierańce. Roześmiane twarze i energetyczny taniec dzieci świadczył o udanym balu w przedszkolu.

W styczniu urodziny obchodził Tymek i Julia. Jeszcze raz życzymy wszystkiego najlepszego!

20 stycznia ochodziliśmy Dzień Pigwina. Po obejrzeniu filmu edukacyjnego na tablicy interaktywnej podpisywaliśmy części ciała pingwina. Na zajęciach plastycznych  "leniwą ósemkę" zamieniliśmy w pingwina.  Rysowanie leniwych ósemek  uaktywnia twórcze myślenie, pomaga rozwinąć się pamięci długoterminowej.

Nagrody za udział w konkursach "Kocham Cię Polsko" i plastycznych "Mój Pupill" oraz "Jesienny ludek"

Drodzy Rodzice

Grupa Tańczące Wiewiórki wraz z kadrą przedszkola życzy zdrowych, spokojnych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia.  Zapraszamy na przygotowaną przez dzieci  ŚWIĄTECZNĄ NIESPODZIANKĘ.

Zapraszamy ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA 

Nasz występ na imprezie środowiskowej Kolędowy Most  Proszę kliknać tutaj  

Tematyka tygodniowa:

Tydzień śląski 29.11.21.- 03.12.21. - poznamy literę „l” mała i wielką drukowaną (5 latki) i pisaną 6 latki. W świat dinozaurów wprowadzi nas wiersz  A. Widzowskiej „W świecie dinozaurów”. Poznamy pracę górnika i będziemy gościć górnika w przedszkolu, zaprezentujemy piosenkę „Górnicy” i zatańczymy Trojaka. Poznamy nowa technikę plastyczną - malowanie mokrą kredą na kartonie. Przystroimy naszą grupową choinkę.

„Idzie zima ze śniegiem” 06.12.21.- 10.12.21.- poznamy literę „y” mała drukowaną (5 latki) i pisaną 6 latki. Odwiedzi nas Mikołaj, któremu zaśpiewamy piosenkę Jedzie Mikołaj przy akompaniamencie instrumentów perkusyjnych. Poznamy  Sekret bałwana – historyjkę obrazkową inspirowaną opowiadaniem M. Strękowskiej-Zaremby Sekret bałwana. Będziemy rozmawiać na temat  zimowych zabaw po wysłuchaniu wiersza P. Beręsewicza Podwórkowa olimpiada.

Idą święta 13.12.- 17.12.21. - poznamy literę „r” mała i wielką drukowaną (5 latki) i pisaną 6 latki. Poznamy tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia. Dostrzeżemy rytm i stałe następstwa dni tygodnia podczas omawiania „Przedświątecznego dnia tygodnia Olka”.Przygotujemy Jasełka.

6 grudnia odwiedził nas Mikołaj, który wręczył nam upominki, a my zaśpiewaliśmy piosenkę o Mikołaju przy akompaniamencie instrumentów perkusyjnych.

3 grudnia gościliśmy w przedszkolu górnika, tatę Lenki z najmłodszej grupy,  który opowiedział nam o tej niebezpiecznej pracy. Poznaliśmy roboczy i galowy strój  górnika, zobaczyliśmy na slajdach kombajn, wyciąg szybowy i kopalnie. Następnie zaprezentowaliśmy piosenkę i zatańczyliśmy Trojaka. Występ można zobaczyć tutaj piosenkętutaj Trojaka Nasz gość przeczytał nam opowiadanie "O mądrym skarbniku i zasypanym chodniku", po czym nastąpiły podziękowania i wykonanie pamiątkowego zdjęcia. 

LISTOPAD

Tematyka tygodniowa

  1.       „Jesteśmy Polakami - Moja rodzina” 01.11.- 05.11.21.-  Poznamy literę „i, I”. Będziemy rozmawiać na temat rodziny. Uświadomimy sobie istnienie wartości w życiu ludzi: dobra, szacunku, miłości. Nauczymy się hymnu Polski. Poznamy efekt odbicia i symetrii.
  1.       , „Polska - Mój dom” 08.11.- 12.11.21. Poznamy literę „t, T”, będziemy wypowiadać się na temat swojego domu. Poznamy zawód architekta. W czasie kształtowania pojęć matematycznych będziemy określać położenie przedmiotów w przestrzeni. Będziemy uczestniczyć w akcji „Szkoła do hymnu” Odkryjemy zapis cyfrowy liczby 5.
  1.       „Moje prawa i obowiązki” 15.11.21.- 19.11.21. poznamy literę "d, D". Poznamy wieloznaczność słowa dom. Będziemy rozmawiać o prawach i obowiązkach. Odkryjemy zapis cyfrowy liczby 0.
  1.       „Moje zdrowie i bezpieczeństwo” 22.11.21. – 26.11.21. Poznamy literę „k, K”. Poszukamy odpowiedzi na pytanie „Co służy zdrowiu?”. Dostrzeżemy konsekwencje niewłaściwego ubioru w stosunku do warunków pogodowych. Omówimy niebezpieczne sytuacje. Odkryjemy zapis cyfrowy liczby 6.

 

Dzień Misia bez pluszowego misia.

Nasza zabawa tematyczna "U lekarza" oraz nauka prawidłowego szczotkowania zębów.

23 listopada odwiedziła nas maskotka Zosia, która lubi recytować wiersze i bawić się słowami. Wysłuchaliśmy wiersza o zdrowiu, który był inspiracją do burzy mózgów na temat " Jak dbamy o zdrowie?", "Co to znaczy- być zdrowy jak ryba", "Co by się stało gdybyśmy się nie myli?". Wybieraliśmy i nazywaliśmy wśród zgromadzonych przedmiotów przybory, które potrzebne są do mycia, rozpoznawaliśmy po dotyku przybory toaletowe, dzieliliśmy nazwy przyborów na sylaby, głoski, określaliśmy pierwszą i ostatnią głoskę - w zależności od umiejętności dzieci. Rozwiązywaliśmy zagadki, stworzyliśmy w grupach plakaty "przybory toaletowe". Określaliśmy jakie przybory znajdują się na kolejnych półkach. 

22 listopada podczas "Dnia kredki" wysłuchaliśmy i obejrzeliśmy wideo klip piosenki "Kolorowe kredki", a następnie ze zgromadzonych obrazków wybieraliśmy obrazki przedmiotów i zwierząt, które występowały w piosence. Podczas zabaw ruchowych dobieraliśmy się w pary wg takiego samego koloru, takiej samej ilości kropek. Układaliśmy kredki od najmniejszej ilości kropek do największej, dobieraliśmy klamerki z taką samą ilością kropek, ale w innym układzie. Rozwijaliśmy zręczność manualną poprzez podawanie sobie papierowych sylwetek kredek tylko za pomocą klamerki.

Na zakończenie tematyki tygodniowej  podczas Dnia Niebieskiego "Moje prawa i obowiązki"  dzieci poznały logo UNICEF-u  i  jego działania o poprawę bytu dzieci na całym świecie.  Krótki film "Wielkie sprawy w małych głowach" uzmysłowił dzieciom, że są różne niepełnosprawności i wyśmiewanie ich jest bardzo krzywdzące.

10 listopada uczestniczyliśmy w akji "Szkoła do hymnu" - o godz. 11.11 zaśpiewaliśmy Mazurka Dąbrowskiego.

8 listopada gościliśmy w przedszkolu policjantów z Komisariatu w Boguszowicach. Poznaliśmy pracę i umundurowanie policjanta. Przypomnieliśmy sobie zasady ruchu drogowego, rozmawialiśmy na temat "Jak zachować się podczas spotkania z groźnym psem", "Jak zachować się podczas spotkania z obcym, który proponuje jazdę samochodem, częstuje cukierkami"

Nasze przygotowania do konkursów. Recytacja wierszy patriotycznych przez Rafała i Sebastiana, prace plastyczne Jowity  "Ekoludek" i "Mój pupil" oraz Bartka na konkurs "Ekoludek". Gratulujemy zaangażowania i wytrwałości!

Poznajemy oś symetrii. Nasze plakaty "Dzień z rodziną"

PAŹDZIERNIK

Tematyka tygodniowa

1. Idzie jesień przez ogród i sad - 4.10.-8.10.2021r.  Odkryjemy literę "o" małą, wielką, drukowaną i pisaną. Będziemy szukać zmian zachodzących jesienią w sadzie. Poznamy zwyczaje wybranych zwierząt (osy i szerszenia) ze zwróceniem uwagi  na zachowanie ostrożności .w ich pobliżu. Poznamy owoce i warzywa. Wykonamy pudełko z winogronami.

2. Idzie jesień do zwierząt-  11.10.-15.10.21. Odkryjemy literę "a" małą, wielką, drukowaną i pisaną. Ułożymy schematy i modele słów "album", "Ada", będziemy określać miejsce samogłoski w wybranych słowach. Po wysłuchaniu opow. S. Karaszewskiegi "Jak zwierzęta szykują się do zimy?", uściślimy wiadomości na temat wybranych zwierząt.Odkryjemy zapis cyfrowy liczby 3. wykonamy pracę plastyczną "Wiewiórka i jej zapasy"

3. Co z czego otrzymujemy-  18.10.21- 22.10.21.Odkryjemy literę "m" małą, wielką, drukowaną i pisaną. Poznamy pracę osób wykonujących wybrane zawody. Dowiemy się na temat wytwarzania produktów ze szkła, cukru i mleka. Poznamy etapy produkcji chleba. Poznamy zastosowanie węgla i wełny. W czasie zajęć matematycznych będziemy bawić się z prostokątem i utrwalać liczebniki porządkowe.

4. Idzie jesień z deszczem-  25.10.-29.10.21. Utrwalimy poznane litery. Odkryjemy literę "e" małą, wielką, drukowaną i pisaną. Przeprowadzimy zabawy badawcze z wodą. Poznamy stany kupienia wody i ich właściwości. Odkryjemy zapis cyfrowy liczby 4. Będziemy rozmawiać o konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych orazrozpoznawać znaki synoptyczne. Na zajęciach technicznych wykonamy parasol.

 

Podczas tematyki" Idzie jesień z deszczem" bawiliśmy się klockami KORBO, ubieraliśmy lalki na spacer według podanych symboli synoptycznych. Bawiliśmy się parasolami podczas zajęć muzycznych wystukując na nich rytm do piosenki "Kłótnia parasoli" i ilustrując utwór "Amelie".

Nasz zabawy badawcze z wodą "Co pływa, a co tonie" oraz  ćwiczenia gimnastyczne metodą stacyjną. Każda drużyna ćwiczy równocześnie, a na podany sygnał następuje zamiana miejsca ćwiczeń (stacji).

22 października zrealizowaliśmy II moduł "Kodujemy razem z Małym Misiem". Odkodowaliśmy obrazek przedstawiający głowę misia i poruszliśmy się według instukcji "idź prosto", "skręćw prawo, w lewo". W tym dniu również poznaliśmy zawód ekspedientki i kasjerki. Podczas zabawy tematycznej "W sklepie" utrwalaliśmy formy grzecznościowe "dzień dobry, proszę,  dziękuję, do widzenia". Umowną formą waluty były fasolki, które trzeba było policzyć, aby zapłacić za zakupiony nabiał, słodycze, owoce  lub warzywa.

Podczas realizacji tematu kompleksowego "Co z czego otrzymujemy"  segregowaliśmy rzeczywiste produkty, które postały z mleka  i buraka cukrowego oraz obrazki na tablicy ineraktywnej. Wykonaliśmy również "mleczny obrazek". Obejrzeliśmy krótki film edukacyjny "W piekarni" i poznaliśmy zawód piekarza oraz kolejne etapy powstawania pieczywa. Realizując projekt Kubusiowi Przyjaciele Natury poznaliśmy stronę internetową z grami interaktywnymi dla dzieci. Gra  "Smakowite kanapki" wywołała apetyt na zdrowe kanapki oraz radość z ich układania, a potem wirtualnego "zjadania":) Zabawa badawcza z różnymi rodzajami mąki dostarczyła wrażen zmysłowych.

Nasza inscenizacja opowiadania "Jak jeż szukał mieszkania" oraz spacer w poszukiwaniu oznak jesieni i niespodziewane spotkanie z pasącymi się koniami.

18 października w naszym przedszkolu odbyła się audycja muzyczna. Dzieci w ciszy i skupieniu słuchały utworów muzycznych oraz poznały instrumenty muzyczne: klarnet, skrzypce i pianino elekrtyczne.

11 października obchodziliśmy Dzień Drzewa. W tym dniu dzieci przyszły do przedszkola ubrane na zielono. Dziękuję Rodzicom za zaangażowanie w nasze przedszkolne działania:)  Dzień ropoczęliśmy od rozmowy na temat drzew i ich roli w życiu zwierząt i ludzi. Szukaliśmy sposobów ochrony drzew.  Ustaliliśmy, żeby chronić drzewa, na sali będzie pudełko do którego będziemy wkładać nieudane rysunki, skrawki papierów, które później wykorzystamy do zajęć plastycznych (realizacja drugiego zadania z projektu "Ekokulturalne przedszkole"). Zadania matematyczne  na tablicy interaktywnej związane były z lasem. Po wysłuchaniu utworu "Bajka o drzewie" , przedstawiliśmy dramę "Drzewa w lesie". Papierowe sylwety liści wykorzystaliśmy do kształtowania orientacji przestrzennej układając je przed sobą, za sobą, z prawej, lewej strony.

Dzień Uśmiechu rozpoczęliśmy od rozmowy co wywołuje u dzieci uśmiech i radość. Propozycji było dużo i pokrywały się z propozycjami przedstawinymi na karcie pracy z drogą ozobota do emotki z uśmiechem. Zadaniem dzieci było dorysowanie w pustym kole co wywołuje u nich radość oraz zaznaczenie sekwencji kolorów "koniec gry". Dużo śmiechu i radości było podczas ćwiczeń gimnastycznych z balonami i obrazkami przedstawiającymi uśmiechnięte buzie. Podczas opowiadania nauczyciela historyjki obrazkowej "Sen Oli" , dzieci poznały historię uśmiechniętego pomidorka i dopowiadały co wydarzyło się dalej. 

 

Podczs realizacji temau kompleksowego "Idzie jesień... przez ogród i sad". Segregowaliśmy naturalne "dary jesieni" na owoce i warzywa i ćwiczyliśmy słuch fonematyczny poprzez podział ich nazw na sylaby.

Podczas zabawy w dyrygenta z Korbo code music   kodowaliśmy - ćwierćnutę- wartość rytmiczną. 

WRZESIEŃ

Zadanie na wrzesień z projektu Ekokulturane przedszkole zostało wykonane. Dzieci przyniosły do kącika przyrody rośliny doniczkowe z opisami. Dziękujemy Rodzicom za zaangażowanie :)

W Dniu Chłopaka bawiliśmy się przy muzyce "Podaj kasztanka" oraz "Czas na turniej". Po wspólnych zabawach dziewczynki wręczyły chłopcom przygotowane prezenty -krawaty. Ponadto Grupowa Rada Rodziców zakupiła dla chłopców jojo, a dla dziewczynek branzoletki.

Nasze pierwsze zajęcia z klockami edukacyjnymi KORBO pod tytułem "Koło zębate- co to jest?". Po odpowiedzi na to pytanie dzieci układały węża z kół i mierzyły jego długość dłoniami, stopami, układały ośmiornicę. 

Poszukiwania jesieni rozpoczęliśmy od spaceru i zbierania materiału przyrodniczego, z którego wykonaliśmy różnorodne stworki. Oglądalismy reprodukcje przedstawiające jesienne drzewa oraz tańczyliśmy z kolorowymi chustami przy utworze A.Vivaldiego "Jesień", wykonaliśmy pracę przestrzenną "grzyby".

Podczas pierwszych zajęc z robotami edukacyjnymi - ozobotami, dzieci wzbogaciły swoją wiedzę o informacje dotyczące grzybów, poćwiczyły grafomotorykę,  miały szansę wykazać się kreatywnością konstruując las z klocków. Dodatkowo, za pomocą kodów w postaci sekwencji kolorów, zakodowały ruch robota po trasie w kształcie grzyba. 

We wrześniu urodziny obchodził Robert. Jeszcze raz życzymy Wszystkiego Najlepszego!

W tym tygodniu podczas tematu kompleksowego "Moja droga do przedszkola " uczymy się zasad ruchu drogowego oraz piosenki "Bedę kierowcą" 

We wrześniu poznaliśmy zasady ruchu drogowego najpierw w formie zabawy na sali, a zdobyte wiadomości wykorzystaliśmy podczas spaceru.  Poznaliśmy numery alarmowe i w jakich sytuacjach alarmujemy poszczególne służby. Po zapoznaniu się z regulaminem korzystania z tablicy interaktywnej układaliśmy z puzzli znaki drogowe. W czasie zabaw dowolnych bawiliśmy się w ruch drogowy w mieście. Wykonaliśmy pracę plastyczno- konstrukcyjną "Moje autko". Na zakończenie tematu kompleksowego odbył się pierwszy grupowy konkurs "Mega gra planszowa na temat bezpieczeństwa i dobrego wychowania na co dzień ".  Wszyscy uczestnicy konkurs otrzymali nagrody w postaci znaczków odblaskowych.

 

20 września obchodziliśmy Święto Przedszkolaka. Po zaprezentowaniu pani dyrektor piosenki, wierszyka, tańca Wiewiórek, zabaw  " Części ciała" i "Kto szybciej?" dzieci, które pierwszy raz przekroczyły próg naszego przedszkola były pasowane na Przedszkolaka i otrzymały  na pamiątkę dyplom, pozostałe dzieci zostały wyróżnione dyplomem z okazji Dnia Przedszkolaka. Kalejdoskop był miłym upominkiem dla wszystkich dzieci. Po pasowaniu dzieci  za pomocą dotyku  odgadywały, "Co wiewióreczka miła w dziupli skryła?" i uczestniczyły w zabawie kołowej  z rekwizytem - ogonem wiewiórki.

 

We wrześniu obchodziliśmy urodziny Niny. Jeszcze raz życzymy wszystkiego najlepszego!

15 września obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Dzieci w tym dniu miały na sobie ubrania w kropki, albo pomysłowo ozdobione ubrania kolorowymi kropkami, które były malowane, wycięte  z papieru samoprzylepnego , a nawet  prasowanki z własnymi  zdjęciami w kształcie kropki. Dziękujemy za zaangażowanie i tak fantastyczne pomysły :)  Dzieci z przyjemnością prezentowały swoje stroje. W tym dniu nasze zabawy i zajęcia były związane z kropką. Zobaczyliśmy krótki film "The dot", który był inspiracją do rozmowy na temat talentów dzieci. Dzieci swoje talenty narysowały na zielonych kółkach, a następnie umieściły na "Kropkowym drzewie talentów".  Zabawy ruchowe też związane były tematycznie z kropką "Szukamy drugiej połowy kropki", "Znikające kropki" . Z  kolorowych kubeczków do kodowania dzieci układały kropki różnej wielkości, a na macie  dopasowywały do odpowiednich kolorów.

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik Rybnicka Edukacja Drogą do Sukcesu Ośrodek Rozwoju Edukacji Ministerstwo Edukacji Narodowej Rybnik.com.pl