Serdecznie wiatamy na naszej stronie :)
gr. I starszaki to radosne przedszkolaki i są jak Pracowite Mrówki, które nie boją się żadnego zadania ani krzyżówki.
wych. Bogusława Biernacka
e- mail: p15boguslawab@onet.pl
woźna oddziałowa - Gabriela Ciemięga
język angielski - Monika Majdańska
religia - Bogusława Wiśniewska
Nasza piosenka grupowa
tutaj nagranie z Festiwalu Tęczowe Piosenki Jana Wojdaka
MARZEC
Tematyka kompleksowa
Zapraszam do zabawy w matematyczne koło fortuny. Po obliczeniu wylosowanego działania klikamy na okienko "usuń" i dane działanie nie będzie brało udziału w losowaniu. Życzę miłej zabawy! Matematyczne koło fortuny -kliknij tutaj
Temtyka tygodnia
3. Mały Miś buduje pozytywną atmosferę – atmosfera rozpatrywana w sferze emocji i atmosfera jako czyste powietrze.
„Jak radzić sobie ze strachem” Dzieci będą doskonaliły umiejętności rozpoznawania, nazywania i pokazywania swoich uczuć i emocji; poznają wybrane sposoby radzenia sobie ze strachem; będą budowały pozytywny obraz własnej osoby; będą miały możliwość ekspresji ruchowej przy muzyce i twórczej ekspresji plastycznej.
Podczas zabawy z robotem edukacyjnym Photonem będziemy doskonalić umiejętności programowania symbolami (Photon Badge)
Podczas „Dnia kota”- będziemy mówić o kotach i ich zwyczajach, kształtować przyjazny stosunek do zwierząt. Będziemy rysować kota i kodować w programie ScratchJr.
„Smok czy smog” Dzieci dowiedzą się, że działalność człowieka może mieć negatywny wpływ na środowisko naturalne; poszukają odpowiedzi na pytanie „Co zanieczyszcza powietrze?
4. Chciałbym być matematykiem
Realizując preorientację zawodową poznamy zawód – matematyk oraz zawody, w których potrzebna jest znajomość matematyki.
Poznamy literę „p” 5 - latki ozdobią literę p, P. Odszukają wśród podanych wyrazów wyrazu planeta. 6 - latki ułożą z alfabetu ruchomego wyraz planeta będą pisać litery: p, P po śladach, a potem – samodzielnie. Czytać tekst.
Utrwalimy nazwy miesięcy podczas zabaw ruchowych.
Będziemy: ważyć na wadze szalkowej, mierzyć długość dywanu, mierzyć objętość cieczy przy zastosowaniu tej samej miary.
Będziemy tańczyć „Trojaka”
17 lutego obchodzilismy Dzień Kota w ramach realizacji projektu "Mały Miś.." Rozmawialiśmy i oglądaliśmy różne rodzaje kotów domowych i dzikich. Opowiadalismy o kotach ze znanych bajek i wykonalismy maskę kota. "Kotki" łapały myszki - mistrzem w szybkim zwijaniu sznurka z myszką został Damian, Vanessa i Wojtek. Dużo śmiechu było podczas zabawy styropianowymi kuleczkami, którymi trzeba było trafić do bramki. Zagraliśmy na bum bum rurkach piosenkę "Wlazł kotek na płotek". Na zakończenie zabaw poznaliśmy aplikację ScratchJr, która uczy programowania.
15 lutego podczas zabawy z robotem edukacyjnym Photonem doskonaliliśmy umiejętności programowania symbolami (Photon Badge).
11 lutego w naszym przedszkolu śmiech i tańce. Tańczyły różne przebierańce, każdy przebrał się inaczej.
Na Dzień Babci i Dzień Dziadka
Życzenia składa wnuków gromadka.
Zdrowia, szczęścia i miłości.
Uśmiechu, zabawy, do późnej starości.
Spełnienia najskrytszych marzeń.
Wielkich podróży i dobrych wrażeń.
Pogody ducha w każdy dzień,
A smutki niech odejdą w cień.
ŻYCZENIA DLA BABCI I DZIADKA (KLIKNIJ)
DRODZY RODZICE
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzymy, aby świąteczny czas przepełniony był radością, ciepłem i rodzinną atmosferą. Niech przyniesie odpoczynek i wytchnienie od codziennych troski i obowiązków, a nadchodzący Nowy Rok rozbudzi nadzieję na lepsze jutro.
STYCZEŃ
Tematyka kompleksowa:
Z Babcią i Dziadkiem dbamy o ptaki zimą. Zabawy z literką S,s .Nauczymy się wiersza oraz piosenki dla Babci i Dziadka. Dowiemy się jak możemy pomóc ptakom przetrwać zimę, czym można je dokarmiać oraz kto i w jaki sposób pomaga przetrwać zimę zwierzętom leśnym.
Zabawy na śniegu- Zabawy i ćwiczenia z literą N,n, Będziemy realizować kolejny moduł Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury - Misiowe laboratorium czterech żywiołów
GRUDZIEŃ
Tematyka kompleksowa:
Dziękujemy:) mamie, babci i Madzi za piękny długi i pracochłonny łańcuch na choinkę.
7 grudnia odwiedził nas Mikołaj i przyniósł mnóstwo prezentów do zabawy w przedszkolu oraz indywidalne prezenty dla każdego dziecka.
Grudzień rozpoczęliśmy od przystrojenia choinki i wykonania kartek bożonarodzeniowych z życzeniami dla osób samotnych i bezdomnych w ramach projektu edukacyjno- wychowawczego „ Niebo ziemi, niebu ziemia, wszyscy wszystkim ślą życzenia” organizowanego przez Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy w Rybniku.
Na początku grudnia zanim poznaliśmy pracę górnika rozmawialiśmy o dinozaurach.
Realizując projekt "Mały miś w świecie emocji" - rozmawialiśmy o uczuciu złości, oraz szukaliśmy sposobów radzenia sobie z nią. Wykonaliśmy "Gniewmiłka".
1. Dbamy o zdrowie - poznamy literkę "t" zrealizujemy moduł "Dbamy o zdrowie z Małym Misiem". Utworzymy mapę obrazkową odpowiadającą na pytanie "Jak należy dbać o zdrowie?". Poznamy zawód lekarza o różnych specjalnościach.
2. Mój dom- poznamy zawód dietetyka. Przypomnimy sobie symbole narodowe. Zrealizujemy zajęcia z kodowaniem wg A. Świć pod tytułem Święto niepodległości. Zrealizujemy moduł "Mały Miś w świecie emocji"- będziemy rozmawiać o radości.
4. Moje prawa i obowiązki - poznamy literę "d". Będziemy rozmawiać o prawach i obowiązkach. Poszukamy odpowiedzi na pytanie "Jak należy dbać o zwierzęta domowe?"
5. Urządzenia elektryczne- poznamy literę "k". Będzimy mówić o urządzeniach elektrycznych. Zastanowimy się nad znaczeniem prądu elektrycznego w naszych domach. Zobaczymy zdjęcia przedstawiające różne źródła światła.Zastosujemy znaki >, <, =
Nasze obrazki z figur geometrycznych i zabawy konstrukcyjne.
25 listopada w Dniu Misia rozmawialiśmy o ulubionych misiach, poznaliśmy historię powstania tej zabawki. Wykonaliśmy pracę palstyczną metodą origami przedstawiającą misia. Obejrzeliśmy bajkę "Miś Uszatek", bawiliśmy się przy muzyce z chustą Klanzy. Pani dyr. przeczytała nam bajkę o Misi i wręczyła nam upominek- Małe Misie.
23 listopada w Dniu Życzliwości szukaliśmy słów i postaw, które wyrażają życzliwość. Nasze myśli zostały zapisane na sylwecie dużego serca i umieszczone w kąciku dla Rodziców. Ozdobiliśmy według własnych pomysłów sylwety serca, które podarowaliśmy koleżance lub koledze.
20 listopada mówiliśmy o prawach i obowiązkach dzieci. Odwiedziła nas maskotka Sylabinka, która wyrecytowała wiersz o prawach dziecka. Później na wadze układaliśmy obrazki przedstawijające prawa dziecka, a dla równowagi wyszukialiśmy obrazki obrazujące obowiązki dziecka. Kolorowaliśmy wybrane prawa i utworzyliśmy Słoneczko Praw Dziecka.
10 listopada obchodziliśmy Święto Niepodległości. Włączyliśmy się do akcji MEN Szkoła do hymnu i o god. 11.11 zaśpiewaliśmy Mazurka Dąbrowskiego. W tym dniu oglądaliśmy również krótki film edukacyjny o symbolach narodowych oraz wysłuchaliśmy piosenkę "Jestem Polką i Polakiem". Rozszyfrowaliśmy również zakodowany napis POLSKA i mapę Polski. Godło polski ułożyliśmy w czwartek 12 listopada.
9 listopada obchodziliśmy Dzień Zdrowego Śniadania w ramach realizacji modułu "Dbamy o zdrowie z Małym Misiem". Dzięki zaangażowaniu rodziców dzieci mogły przygotować zdrowe i fantastycznie skomponowane kanapki.
5 listopada w Krainie Bajek nastał bałagan, bo zły czardziej Radgar zaczarował bohaterów bajek i nikt nie wiedział z jakiej bajki pochodzi. Tylko dzieci mogły pomóc powrócić im do swoich bajek poprzez wykonanie różnorodnych zadań. Poradziły sobie znakomicie z ułożeniem historyjki obrazkowej "Złotowłosa i trzy misie", z rozwiązywaniem zagadek, odgadywaniem tytułu bajki po fragmencie obrazka, w tańcu motyli- przyjaciół Calineczki, pomogły Kopciuszkowi w oddzielaniu grochu od fasoli, sprawnie zanosiły buciki do szeca Dratewki, dobrały sobie strój i nazwały z jakiej bajki pochodzi.
3 listopada rozmawialiśmy o pracy stomatologa oraz o prawidłowym szczotkowaniu zębów.
2 listopada realizując moduł Dbamy z Małym Misiem o zdrowie, utworzyliśmy mapę obrazkową odpowiadającą na pytanie "Jak należy dbać o zdrowie"
PAŹDZIERNIK
„Jesień na działce” – poznamy literę a. Będziemy nadal realizować Ogólnopolski Program- Uczymy Dzieci Programować i uczestniczyć w wydarzeniu CodeWeek.
„O sobie samym” – poznamy literę m. Zastanowimy się nad bezpiecznym korzystaniem z komputera. Porozmawiamy o emocjach i utworzymy „Kuferek emocji ” razem z Małym Misiem.
„Nasze zmysły” – poznamy literę e. Dowiemy się ile mamy zmysłów. W czasie zabawy wykorzystamy wiersz J. Tuwima „Okulary”.
„Jesienne nastroje”- poznamy literę i .Dowiemy się o wędrówce kropelki wody. Poznamy technikę plastyczną „mokre na mokre”.
Podczas tematu kompleksowego "Jesienne nastroje"- badaliśmy właściwości wody, rozmawialiśmy o obiegu wody w przyrodzie i przeprowadziliśmy doświadczenie "kolorowy deszcz". Wesoło bawiliśmy sie podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw dowolnych.
od 12.10. do 16.10. podczas tematu kompleksowego " Sami o Sobie" realizując projekt "Mały Miś w świecie emocji" ozdobiliśmy kuferek emocji w którym będziemy gromadzić różne nasze prace, materiały związane tematycznie z emocjami. W czasie zajęć z tablicą interaktywną szukaliśmy sposobów radzenia sobie z emocjami. Rozmowa z przyjacielem jest jednym ze sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami. Dlatego wykonaliśmy portret przyjaciela i przyjaciółki.
15 października obchodziliśmy Światowy Dzień Mycia Rąk raealizując projekt "Mały Mis w świecie wielkiej literatury"
9 października z okazji "Święta Drzewa" - rozmawialiśmy o tym, jaką rolę pełnią drzewa w naszym życiu.
W październiku kontynuowaliśmy zajęcia związane z kodowaniem w ramach Programu Ogólnopolskiego - Uczymy Dzieci Programować.
5.10.Zakodowane gry planszowe
6.10.Gesty, symbole, bloczki - programy na różne sposoby utworzone
7.10.Bezpieczni w sieci
8.10. Pętle czyli szukamy powtórzeń w życiu
9.10. Debugowanie czyli błędy są ok
2 października obchodziliśmy Dzień Uśmiechu.
Zapraszamy do galerii UŚMIECH TO MAGIA
W teatrzyku prezentowaliśmy najdłuższy i najdziwniejszy śmiech. Graliśmy w Bingo, które miało karty z różnymi emocjami. Wykonaliśmy wydzierankę pod tytułem "uśmiechnięte owoce".
Od 28 września do 2 października codziennie realizowaliśmy zadania z Ogólnopolskiego Programu - Uczymy Dzieci Programować. Bawiliśmy sie ozobotami układając drogę z puzzli, tak, aby ozobot jechał tylko drogą, na której znajdują sie obrazki mówiące o zdrowym trybie życia. Sami rysowaliśmy kolorową drogę marzeń dla ozobotów. Śpiewaliśmy piosenkę wg kodu oraz sami kodowaliśmy i wystukiwaliśmy rytm wg kodu. Bawiliśmy się w wynalazców konstruując z pudełek maszyny, pojazdy przyszłości.
30 września obchodziliśmy Dzień Chłopaka. Chłopcy w tym dniu wykazali sie zręcznością,sprawnością fizyczną i znajomością form grzecznościowych.
21 września obchodziliśmy Święto Przedszkolaka. Dzieci przebrane za żółte mrówki w czasie zabaw poznawały zwyczaje mrówek. Nazwa grupy Pracowite Mrówki jest bardzo trafna, wszystkie dzieci z chęcią i radością wykonywały wszystkie zadania. Budowa mrowiska wymagała dużej cierpliwości, żeby zrobić z gazety igiełkę sosnową, a następnie zanieść pokonując różne przeszkody i ułożyć tak, aby utworzyła mrowisko. Odwiedził nas również Klaun, który bawił się z dziećmi przy piosenkach i wyczarował piękne kolorowe bańki mydlane.Po wykonaniu zadań i odśpiewaniu piosenki grupowej p. dyr. wręczyła każdemu przedszkolakowi medal, a Klaun podarował bańki mydlane.
15 września w Międzynarodowy Dzień Kropki dzieci przyszły do przedszkola w ubraniach w kropki. Kreatywni rodzice przygotowali dzieciom na ubrania różne kropki z papieru samoprzylepnego lub malowane na białej koszulce. Gratulujemy pomysłowości! Dzień kropki związany jest z kreatywnością i odkrywaniem talentów, które drzemią w każdym z nas. Świętowaliśmy go na różne sposoby, a kropka to tylko początek – mała inspiracja. W tym dniu oglądaliśmy film "The Dot" i rozmawialiśmy na jego temat. Na tablicy interaktywnej za pomocą kropek malowaliśmy "Jesienne drzewo". Ozdobliśmy za pomocą kropek ramkę do zdjęć, graliśmy w "kropkowe emocje", śpiewaliśmy, tańczyliśmy, a pani dyrektor wręczyła każdemu dziecku "uśmiechniętą kropkę".
Tutaj "KROPKOWE PORTRETY" - klikając na kropkę odszukaj swój portret
Nasze obserwacje przyrodnicze w parku.
W czasie realizacji tematu kompleksowego "Moja droga do przedszkola"- dzieci na spacerze i w czasie zabaw uczyły się prawidłowgo przechodzenia przez jezdnię, poznały wybrane znaki drogowe. Razem z Photonem- robotem edukacyjnym utrwalały numery alarmowe.