Grupa "Pracowite Mrówki"

Serdecznie wiatamy na naszej stronie :) 

gr. I starszaki to radosne przedszkolaki i są jak Pracowite Mrówki, które nie boją się żadnego zadania ani krzyżówki.

wych. Bogusława Biernacka

e- mail:  p15boguslawab@onet.pl

woźna oddziałowa - Gabriela Ciemięga

język angielski - Monika Majdańska

religia - Bogusława Wiśniewska

 

Nasza piosenka grupowa

tutaj nagranie z Festiwalu Tęczowe Piosenki Jana Wojdaka

 

 

doc
plik doc - 28.5 KB

OGŁOSZENIE

Zapraszamy do udziału w konkursie fotograficznym. Metryczki do wypełnienia  można pobrać w szatni przedszkola z tablicy dla rodziców. 

 MAJ

TEMATYKA TYGODNIOWA

 1. Projekt edukacyjny „Po Europie podróżujemy, postacie z książek poznajemy”- poznamy, zwyczaje, symbole, kulturę i bohaterów książek: Francji, Włoch, Finlandii i Wielkiej Brytanii. Podczas poznawania Francji będziemy uczestniczyć w zabawach  i ćwiczeniach z literą ż.

2.  Zwierzęta na wiejskim podwórku – zabawy i ćwiczenia z literą h, H. Utrwalimy sylwetki  wiejskich zwierząt hodowlanych z wykorzystaniem robota edukacyjnego Photon. Poszukamy odpowiedzi na pytanie „Po co hodujemy zwierzęta?”

3.  Nasi kochani rodzice  Porozmawiamy na temat: Dlaczego dzieci kochają rodziców, a oni kochają dzieci. Będziemy rozwiązywać zagadki związane z rodziną. 

4. Poznajemy różne zawody Posłuchamy wiersza Juliana Tuwima Wszyscy dla wszystkich. Poznamy wybrane  zawody. Porozmawiamy na temat zawodów, jakie dzieci chciałyby wykonywać w przyszłości. Podczas zabawy z ozobotami (robotami edukacyjnymi) poznamy zawody, których już nie ma. W czasie zabawy badawczej poznamy właściwości magnesu.

 

Zapraszamy do obejrzenia ilustrowanego przez dzieci zadania matematycznego Filmik konkursowy projektu CYFRAKI

Po Europie podróżujemy, bohaterów z książek poznajemy

W naszym konkursie grupowym piosenki patriotycznej I miejsce zajął Wojtek, II miejsce Sebastian, Zuzia i Filip,  III miejsce Julka i Madzia. Gratuluję wszystkim uczestnikom konkursu. Brawo!!!

06.05. czwartek Poznaliśmy Finlandię razem z Włóczykijem. Ćwiczyliśmy umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach wykorzystując ziarenka kawy. 

05.05. środa. Poznaliśmy z Pinokiem Włochy. Podczas zabawy sensorycznej wyszukiwaliśmy małych elementów ukrytych w makaronie, a później z wielką uwagą segregowaliśmy różne rodzaje makaronu, ćwicząc zręczność manualną. Zrelaksowaliśmy się podczas masażyku "Pieczemy pizzę"

Wtorek 05.05. razem z Mikołajkiem poznaliśmy popularne zabawy we Francji - zabawę w kulki, pływające rybki. Pozaliśmy flagę, zabytki Francji.

W kwietniu zakończyliśmy międzyprzedszkolny projekt Cyfraki, podczas którego rozwiązywaliśmy zadania. Drugie zadanie zawsze dotyczyło odkodowania ukrytych liter, które na zakończenie projektu ułożone odpowiednio tworzyły słowo- CYFRAKI

11 03.21.

 Zadanie 1  Pracowite Mrówki najpierw na tablicy interaktywnej wspólnie ułożyły „Morskie sudoku”, a następnie indywidualnie wycinały elementy do „papierowej ” wersji i układały swoje własne morskie sudoku.

18.03.21.

Zadanie 2 Ważyliśmy na wadze szalkowej i porównywaliśmy ciężar przygotowanych produktów: cukru, soli itp. Porównywaliśmy również ciężar wybranych zabawek. Następnie  przystąpiliśmy do zabaw w parach. Każda para skonstruowała wagę z wieszaka i worków foliowych i porównywała ciężar wybranych zabawek, oraz sprawdzała ciężar za pomocą wybranej miary-  małych klocków drewnianych.

24 03.21.

  Zadanie 3 Wybrane dzieci chodziły „pod dyktando”.  Następnie każde dziecko po wycięciu potrzebnych  elementów,   układało  obrazki według instrukcji.

23.04.21 .

Zadanie 4 a Rozegraliśmy w parach przesłaną  grę planszową.  Gra przekształciła się w konkurs. Każde dziecko, które wygrało, w drugiej rundzie mogło zmierzyć się z wygrywającym dzieckiem z innej pary. W ten sposób wyłoniliśmy zwycięzców „Cyfraków”.

Później skonstruowaliśmy własną grę. 

 Na zakończenie projektu  nagraliśmy konkursowy  filmik przedstawiający zadanie matematyczne.

28 kwietnia razem z Photonem zwiedzaliśmy  zabytki i budynki użyteczności publicznej w Rybniku. 

22 kwietnia obchodziliśmy Dzień Ziemi. Zobaczylismy film, w którym Rybek z rybnika opowiadał o segregacji śmieci. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie, kiedy Ziemia jest szczęśliwa? Już w marcu założyliśmy zielony ogródek  w kącku przyrody, a w Dniu Ziemi wzbogaciliśmy go o następne sadzonki.

EDUKACJA ZDALNA

KWIECIEŃ

TEMATYKA KOMPLEKSOWA 

1. Chciałbym być sportowcem - Poszukamy odpowiedzi na pytanie "Po co nam aktywnosć fizyczna?' Poszukamy aktywnych sposobów spędzania wolnego czasu.  Poznamy różne dyscypliny sporowe. 

2. Cuda i dziwy-  Będziemy rozmawiać na temat kosmosu. Dowiemy się co oznacza pojęcie "Układ Słoneczny" , "Ufoludek". Będziemy rozwijać inwencję twórczą porzez zabawę "W języku kosmitów", rysować Ufoludka wg opisu.

3. Mali strażnicy przyrody-  Uświadomimy sobie konieczność dbania o środowisko naturalne. 

4. Jestem Polakiem i Europejczykiem- Poznamy herb, ważniejsze miejsca naszej miejscowości. Przypomnimy sobie symbole narodowe. Poznamy legendę o Warszawie. Poznamy wybrane kraje UE.

CUDA I DZIWY

Oto fantastczni przybysze z innej planety. Ciekawe, czy poznajecie kto to jest? Myślę, że stroje są tak wspaniałe, że trudno poznać, dlatego zdradzam Wam sekret, kto jest na zdjęciach. To Marcel, Natalka i Madzia. Wspaniale!!!

Wspaniałe gwiazdozbiory! "Konik Polny" z pinezek od Marcela i "Ryba"  z nakrętek od Madzi. Super!

16.04.21. piątek

Witajcie moi mili:)

Dziękuję wszystkim zaangażowanym Rodzicom i Dzieciom w zdalne nauczanie, które się kończy. Życzę miłego weekendu, a w poniedziałek spotykamy się w przedszkolu:)  Nie zapomnijcie przynieść do przedszkola kart pracy.

1. Gwiazdy na niebie tworzą zbiory, zwane gwiazdozbiorami, które mają swoje nazwy. Poznajcie wybrane gwiazdozbiory Gwiazdozbiory

Utwórzcie z dostępnych materiałów (które będą Waszymi gwiazdami) w domu jakiś wzór (gwiazdozbiór i nazwijcie go) . Możecie użyć: klocki, nakrętki, guziki, fasolki, kuleczki plasteliny itp.

2.  Zagraj z mamą/ tatą Kosmogra  - klikając  na stożek rakiety pojawi sie instrukcja do gry. 

3 Czas na ćwiczenia

 4. Test wiedzy o planetach 

5. Kosmiczne memo

6. Zadanie dla dzieci starszych i chętnych  młodszych. W celu utrwalenia nazw miesięcy mama/ tata czyta pytania, dziecko przelicza na palcach po kolei wymieniając nazwy miesięcy i podaje odpowiedź.Liczymy miesiące Udanej zabawy! Ciekawe kto zdobędzie 2 ananasy!

7. Posłuchajcie piosenki w języku angielskim

8. Dla chętnych zabawa -" Przebieramy się za kosmitę"  Czekam z niecierpliwością na Wasze zdjęcia.

Fantastyczne prace plastyczne (rakiety, ufoludki) od: Damiana, Emilki, Julki, Madzi, Marcela, Natalki, Sebastiana ,Zuzi i Wojtka. Brawo!!!

15.04.2021 czwartek

Dzień dobry:)

1.Dzisiaj rozpoczniemy od bajki logopedycznej „Języczek w kosmosie”

Pewnego dnia Języczek Wędrowniczek wygrał w konkursie radiowym bilet na kosmiczną wyprawę. Bardzo się ucieszył -hurra, hurra, hurra!!!- zawołał. Postanowił przygotować sobie rakietę do podróży, spojrzał w prawo, w lewo, w górę, w dół (wypychamy policzek, podnosimy język do góry i na dół- buzia otwarta język w środku)  wszystko było zakurzone, więc zdmuchnął kurz (nabieramy powietrze nosem i wypuszczamy ustami), od kurzu zakręciło go w nosie, aż kichnął (aapsik, aapsik).Postanowił umyć okna (czubkiem języka wykonujemy okrężne ruchy po wewnętrznej stronie policzka prawego i lewego), ściągnął pajęczyny z sufitu (język na podniebienie), umył podłogę (dotyka części pod językiem), przeliczył butle z tlenem (czubkiem języka dotykamy każdego zęba na górze i na dole).  Rakieta gotowa! Odpalił silnik (szszsz),wystartował (wrrrrr). Dotarł do pierwszej planety, na której kosmici porozumiewali się w języku „konikowym” (dziecko kląska). Po skończonej wizycie wyruszył dalej  – odpalił silnik (szsz), wystartował (wrrrr)– Na drugiej planecie – „buziaczkowej” kosmici porozumiewali się cmokając.  Języczek zapragnął zwiedzić jeszcze inną nieznaną planetę. Odpalił silnik (szszsz),wystartował (wrrrrr) Wylądował na planecie „wężowej” wszyscy tam  porozumiewali się poprzez syczenie  (syczenie-ssssssss). Nagle języczek słyszy dźwięk budzika (pi,pi,pi,pi), ziewa (aaaaa) i śmieje się (ha, ha,ha,hi,hi,,hi,he,he,he,hy,hy,hu,hu,hu) – okazało się, że kosmiczna przygoda języczka to był tylko sen.

2. Pan Ciekawski w kosmosie - filmik

3. Zabawa ruchowa "Startująca rakieta"- pamiętacie? (uderzamy rączkami o uda najpierw powoli, potem coraz szybciej, obrót, wyskok i okrzyk hura!)

4. Obejrzyj prezentację, a mama/tata przeczyta Ci informacje  Zdobywcy wszechświata

5. Posłuchaj piosenki Każdy chciałby być odkrywcą i odpowiedz na pytania 

  • Kogo nazywamy odkrywcą?
  • Czym można podróżować?

W piosence była mowa o kontynentach posłuchaj - kontynenty

6. Zabawa ruchowa Rodzic zwraca uwagę dziecku, że każdy kosmonauta, podróżnik, odkrywca jest bardzo sprawny fizycznie i dużo ćwiczy. W ten sposób przygotowuje się  do lotu w przestrzeń kosmiczną, albo na wyprawę.

 Dziecko przy nagraniu  powyższej piosenki  "Każdy chciałby być odkrywcą" porusza się (w wybrany przez siebie sposób: taniec, marsz) Na przerwę w muzyce dziecko wykonuje polecenia rodzica, np.:

− Stań na jednej nodze.

− Leż na plecach, złączone nogi unoś ku górze.

− Podskakuj obunóż w miejscu.

− Przeskakuj z nogi na nogę.

− Naprzemiennie dotykaj łokciem przeciwległego kolana.

− Przełóż rękę pod kolanem i złap się za nos.

− Przeczołgaj się pod krzesłem.

7. Nauka liczb rakieta

8. Praca plastyczna - wykonajcie dowolną rakieta, albo ufoludka z dostępnych materiałów: pudełek, butelki plastikowej, rolki po papierze toaletowym, pojemnikach po jogurcie . Życzę udanej zabawy!

Wiem, że macie dużo ciekawych pomysłów. Poniżej przedstawię tylko inspirace do pracy plastycznej.

 

 

 

Prace od Damiana, Emilki, Marcela, Nadii, Natalki, Olka, Oliwii, Vanessy, Madzi, Julki, Wojtka i Sebastiana. Sebstian wykonał jescze zadania dodatkowe. Brawo!

14.04. 2021. Środa

Wikostajkosciekos mokosikos mikoslikos :)

Przywitałam Was dzisiaj „W języku kosmitów(  po każdej sylabie dodałam słowo kos)

Wymyślcie  z mamą/ tatą język, którym porozumiewają się przybysze z innych planet - można po każdej sylabie dodać ruch, albo dźwięk. Życzę udanej zabawy!

2.Posłuchajcie rymowanki o ufoludku przeczytanej przez mamę/ tatę karta pracy cz.3, nr 74 i narysujcie ufoludka według opisu.

3. Nauczcie się na pamięć rymowanki i wykonujcie ruchy zgodnie z tekstem.

Kosmonauta idzie dróżką,

przytupuje jedną nóżką ,

klaszcze w ręce raz i dwa,

podskakuje: hopsa, sa.

Już w rakiecie prosto siada,

 kiwa głową na sąsiada,

 ster rakiety w ruch już wprawia,

choć to wcale nie zabawa,

i rakieta się unosi,

bo ją o to ładnie prosi.

4. Narysujcie drogę kosmonauty do rakiety, wiedząc, że przebiega ona tylko po gwiazdkach. Karta pracy, cz. 3, nr75

5. Zatańcz z   Kosmo Żabką - zawsze wykonujemy ćwiczenia, ruchy taneczne zgodnie ze swoimi możliwościami.

6. Przeczytaj z mamą/ tatą podpisy umieszczone pod zdjęciami. Odszukaj w naklejkach takie same wyrazy. Naklej je w odpowiednich miejscach. Dokończ rysunek i pokoloruj go. Karta pracy, cz.3, nr 76

7. Zapraszam na film  Fazy księżyca 

 

 

pdf
plik pdf - 118.8 KB

Wspaniałe pojazdy kosmiczne, satelity, stacje kosmiczne od: Damiana, Emilki, Marcela, Natalki, Madzi, Sebastiana, Zuzi, Julki i Wojtka. Brawo!

Pięknie wykonane zadania w kartach pracy przez: Damiana, Emilkę, Madzię, Nadię, Natalkę, Olka, Sebastiana, Vanessę, Zuzię,  Wojtka, Marcela. Marcel wykonał jeszcze zadanie dla chętnych - zagrał w szachy.  Znakomicie!

13.04.21. wtorek

Witajcie moi drodzy:)

1. Posłuchaj piosenki Ufoludki na urlopie  i odpowiedz na pytania. Gdzie ufoludki z piosenki spędzają urlop? Czy potrafią rozpalić ognisko? Z kim skontaktowały się na ziemi? Opowiedz jak wyglądają ufoludki.

Jak myślicie, czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?

Spróbuj wyjaśnić pojęcie ufoludek (kosmita, przybysz z innej planet)

2. Pokolorujcie pola na wskazane kolory karta pracy cz.3. nr 72 i powiedzcie mamie/ tacie co  ukryło się na obrazku.

3. Zabawa ruchowa  Podróż po planetach

4. Przybysze z obcej planety przygotowały prezent dla Ciebie, ale najpierw wykonaj działania Rozwiązania kliknij na klawiaturze kalkulatora 

5. Policzcie  obrazki każdego rodzaju. Zaznaczcie ich liczbę wg wzoru. Karta pracy cz.3 nr 73

6. Zbudujcie z różnorodnych klocków pojazd kosmiczny, a może uda Wam się zbudować stację kosmiczną i wymyślicie jej nazwę. Życzę udanej zabawy! Czekam z niecierpliwością na zdjęcia Waszych budowli :)

7.Posłuchajcie bajki o brzydkim kaczątku "The ugly duckling" 

8. Dla chętnych szachy  przypomnienie nazw bierek i sposobu poruszania się po szachownicy.

Dziękuję za nadesłane prace od: Emilki, Filipa, Nadii, Natalki, Oliwki, Zuzi, Sebastiana, Damiana, Vanessy i Olka.

 12.04.21. poniedziałek

Witajcie moi mili :) Na początek  zapraszam do  ćwiczenia logopedycznego  

1. Posłuchajcie nazw planet przeczytanych przez mamę/ tatę. Powiedzcie jak nazywa się pierwsza, druga, trzecia... ósma planeta , licząc od słońca. Karta pracy, cz.3, nr 70

2.  Po wykonanym zadania w nagrodę posłuchaj piosenki Planety i sylaby

Czy wiesz co oznacza SOS? Jest to najważniejsza międzynarodową wiadomość alarmowa (wezwanie o pomoc) S O S,
Na końcu piosenki znajduje się wiadomość nadana Alfabetem Morse`a .  Alfabet składa się ze znaków krótkich i długich, czyli kropek i kresek  wiadomość  SOS można napisać na papierze czyli     . . . /  – – – / . . . lub nadawać znaki na odległość np. za pomocą latarki, lusterka w słoneczny dzień.

Jak myślisz dlaczego Ziemia woła SOS?

3.Słuchaj uważnie piosenki. Po każdym jej fragmencie kliknij na okienko „uruchom zadanie” . Odpowiedz na pytanie dotyczące tylko fragmentu piosenki. Sprawdź odpowiedź klikając w prawym dolnym rogu. Potem kliknij „zamknij zadanie” i  kontynuują odtwarzanie  muzyki . Piosenka o planetach

 4. Wstajemy i się ruszamy! ćwiczenia

5. Utrwalamy poznane litery. Znajdź literę

 Zadanie  dla dzieci potrafiących czytać Układanka imion

6. Odwzorujcie  rysunki rakiety i ufoludka. Rysujcie po śladzie, nie odrywając kredki od kartki. Karta pracy, cz.3, nr 71

 

 

 

CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM 

Fantastyczny rekord rodzinnego spacerowania przesłany przez Rodziców Olka.

Pomysłowe prace Damiana, Marcela, Oliwki, Wojtka, Zuzi i Julki. Brawo!

Karty pracy od Julki, Natalki, Wojtka, Zuzi i Vanessy.

09.04.21. piątek

1.Poćwicz z mamą/tatą, bo...gimnastyki nigdy dość! Reaguj na sygnał dźwiękowy kliknij 

2. Wysłuchaj  opowiadania czytanego przez mamę, tatę.

3. Jak myślicie, co trzeba robić, żeby być zdrowym? Czy trzeba uprawiać sport? A co trzeba jeść?

4. Rysujcie po śladach Karta pracy cz.3 nr 69

5. Czy umiesz robić małe i duże kroki? Stań w pewnej odległości od mamy/taty. Podejdź do rodzica krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy).  Jak myślisz czy zwierzęta uprawiają sport? Opowiedz o tym.

6. Pokolorujcie odpowiednio rysunki kół i dokończcie rysować według wzoru Karta pracy cz.3. nr 67

7. Poruszaj się do słów rymowanki

Zrób do przodu cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
Przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
By koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła
I hurraaa! Zawołaj.

8. Wykonaj masażyk relaksacyjny na pleckach mamy/taty  masażyk

9. Wykonaj pracę plastyczna pod tytułem „Moja ulubiona forma czynnego wypoczynku”. Rysunek można uzupełnić wycinanką lub innymi materiałami. Wiem, że macie mnóstwo wspaniałych pomysłów. Powodzenia:) 

Inspiracje do pracy plastycznej

10. Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to!

Dziękuję wszystkim zaangażowanym  Rodzicom i Dzieciom:) Życzę miłego odpoczynku. Czekam na Wasze np. screeny krokomierza, jeżeli ktoś chciałby podzielić się swoim rekordem w spacerowaniu.

Bardzo pomysłowe budowle stadionów od: Damiana, Emilki, Madzi, Marcela, Oliwii, Sebastiana, Wojtka, Zuzi i  Julki.

Pięknie wykonane zadania: Emilki, Marcela, Nadii, Oliwii, Olka, Sebastiana, Vanessy, Wojtka, Zuzi i Damiana.

08.04.21. czwartek

1.Zatańcz do fragmentu utworu: "."Wiosna" A. Vivaldiego  Do tańca zaproś mamę/tatę . Jaki nastrój ma utwór? Wesoły czy smutny?

2.Przeczytajcie wyrazy tak, nie i połączcie z odpowiednimi zdjęciami. Określcie położenia obrazka przedstawiającego  piłkę na kolejnych kartkach np. górny prawy róg. Rysujcie po śladach. Karta pracy cz.3 nr 66

2. Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz – spróbuj samodzielnie ułożyć zagadkę i zadaj ją rodzicom zagadki 

3. Zbudujcie z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Czy wiesz co oznaczają słowa: "trybuny", "płyta boiska", "murawa"?

4. Przetransportuj piłeczkę pingpongową (lub inny, leciutki przedmiot np. kuleczkę z waty ) z jednego miejsca na drugie,  pomocą oddechu (dmuchając i nadając piłce kierunek) np. od kanapy do fotela i najdalej jak umiesz

5. Posłuchajcie tekstu czytanego przez mamę, tatę. Rysujcie po śladach. Potem nie odrywając  ręki od kartki, rysujcie po śladach rysunki bloków. Pokażcie jedną ręką, drugą ręką, obiema jak przebiega górzysta droga. Rysujcie po śladach górzystej drogi. Karta pracy cz.3. nr 68

6. Czas na gimnastykę

odt
plik odt - 453.7 KB

Czy udało Wam się pobić rodzinny rekord w spacerowaniu? Ile zrobiliście kroków? Dziś kolejny dzień wyzwania!

Dziękuję za nadesłane prace: Damiana, Emilki, Filipa, Julki, Marcela, Nadii, Natalki, Olka, Oliwii, Sebastiana, Zuzi, Madzi, Wojtkai Vanessy.

07.04.2021. środa

1.Gimnastyka połączona z tańcem to jest to! Razem z mamą/tatą porusz ciało do piosenki  "Prosty taniec"

2."Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy" to zabawa, która zapewne zna mama, tata, a nawet babcia. Przypomę zasady. Mama/tata to Baba Jaga. Stoi tyłem do dziecka i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie szybko biegnij w jej/jego stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Jeśli nie zdołasz się zatrzymać w bezruchu, wracaj na start, jak dotkniesz Baby Jagi - zajmij jej miejsce

3.W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki. Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach. Rysujcie po śladach- od zdjęć sportowców do zdjęć piłek. Nazwijcie poszczególne piłki.  Karta pracy cz.3 nr.64

4.Wymień znane Ci dysycpliny sportowe. Którą z nich uprawia mamusia/tatuś? A ty? Którą lubisz najbardziej?

5.Obejrzyj filmik edukacyjny na temat dyscyplin sportowych  oraz posłuchaj wiersza E. Pawlak: "Elementarz sportowy".  

6.Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie  ozdabiać ramki. Karta pracy cz.3 nr 65

7. Słówka z języka angielskiego. Poznajcie nazwy wiejskich zwierząt, spróbujcie powtórzyć każde usłyszane słówko: Zwierzęta wiejskie

8.Czas na spacer! Może uda się zrobić kilka kroków więcej niż wczoraj.

 Prace Julki, Marcela, Olka, Sebastiana,  Zuzi, Damiana,  Wojtka (inne dodatkowe) Filipa, Oliwii, Emilki, Madzi i Vanessy.

06.04.21. wtorek

Dzień dobry:) Po świętach czas na ruch i aktywność fizyczną. Gotowi do zabawy?

Dzisiaj na powitanie wykonujemy ruchy, o których jest mowa w wierszu.

Mamo/tato , przybij ze mną

 prawą dłonią piątkę!

 Teraz zrób to lewą dłonią

– palców masz dziesiątkę!

1.Połączcie kropki znajdujące się na dole karty według podanego wzoru. Karta pracy, cz. 3, nr 62.

2. Po co nam aktywność fizyczna?  Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie po obejrzeniu filmiku edukacyjnego Staś i Ola

3. Zaplanujcie aktywności sportowe na najbliższe dni tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolka, hulajnodze etc. Jeśli pogoda nie będzie sprzyjająca – wiele ćwiczeń również można wykonywać w domku.

4. Wykonajcie ćwiczenie "RowerekDzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo: „Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy, jedź i Ty!

5. Naśladuj postawy ludzików, które są na obrazkach. Postawy

6. Nazwijcie przedmioty ukryte na rysunkach. − Narysujcie je w pętlach. − Nazwijcie dyscypliny sportowe przedstawione na zdjęciach. Pokolorujcie ramkę zdjęcia przedstawiającego tę dyscyplinę sportową, która wam się najbardziej podoba. Karta pracy, cz. 3, nr 63.

7. Zaprojektujcie wspólnie domowy tor przeszkód. Przypomnijcie sobie przy okazji zasady bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu.

8. Utrwalamy poznane litery. Odkrywam siebie "Litery i liczby"- 6 latki "Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia"- 5 latki

9. "Bijemy rodzinny rekord spacerowania brzmi ciekawie? Wykorzystanie krokomierza w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawienie sobie celu na dzień kolejny – zwiększenie ilości kroków. Wybierzcie się na spacer. Wykorzystajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie trasę lub ilość, które udało się Wam wykonać. Codziennie postarajcie się zrobić chociaż kilka kroków więcej.

 

Pięknie pisanki Damiana, Madzi, Sebastiana , Emilki, Mileny, Oliwii, Julki i Vanessy . Brawo!

02.04.21.piątek

Witajcie:)

Przypomnę, że przed zdalnym nauczaniem w przedszkolu zrealizowaliśmy w naszych kartach pracy tematykę związaną z Wielkanocą.

1.Zabawa rytmiczna "Taniec" Naśladuj taniec pokazany na nagraniu

2. Zapraszam do kuchni – zabawa w przewodnika po domowej kuchni. . Przedstawcie rodzicom kuchnie tak, jakby nie widzieli jej nigdy wcześniej. Oprowadźcie ich po kuchni jak przewodnicy wycieczki ;-) Opowiedzcie co można znaleźć w Waszej kuchni i co można przygotować. Opowiedzcie o najlepszej potrawie, która powstaje w tym miejscu.

3.Jestem bezpieczna/y w kuchni – rozmowa z dzieckiem o tym, jak należy bezpiecznie zachowywać się w kuchni. W kuchni znajduje się wiele urządzeń, których dzieci nie mogą obsługiwać same. Znajdźcie te przedmioty/urządzenia. Tata/mama przypomni Wam o ty jak bezpiecznie należy zachowywać się w kuchni.

4.Wielkanocne potrawy- rozmowa z dziećmi na temat potraw i wypieków, które zagoszczą na rodzinnym stole.  W święta na Waszych stołach pojawi się wiele wielkanocnych przysmaków. Porozmawiajcie o tym, a może będziecie gotować razem? Myślę, że to wspaniały pomysł!

Ustalcie w jaki sposób dziecko może uczestniczyć w kuchennych przygotowaniach.

5. Kuchenna muzyka- Zamknijcie oczy. Mama/tata "zagra" na szklance łyżeczką, talerzyku, garnku... Odgadnijcie proszę te kuchenne odgłosy.

6. Masażyk: "Placek babci" Mama/tata wykona je zaraz na Twoich pleckach. A może zrobicie później zamianę. Na pewno się ucieszą:)   źródło: https://loogomowa.pl/dzieciece-masazyki/

Placek babci

Babcia placek ugniatała, (naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi)
wyciskała, wałkowała. (ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie)
raz na prawo, raz na lewo. (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach)
Potem trochę w przód i w tył,
żeby placek równy był.
Cicho… cicho… placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem)
w ciepłym piecu u babuni.
A gdy będzie upieczony (głaszczemy dziecko po plecach)
każdy brzuch zadowolony.

 7. Matematyczna pisanka-  w teczce do zajęć plastycznych znajduje się ksero pisanki.  Najpierw ustalcie jakie kolory będą odpowiadały danej cyfrze lub liczbie kropek. Udanej zabawy!

Serdecznie dziękuję za zaangażowanie rodzicom i dzieciom :) Zapraszam zaraz po świętach we wtorek 06. 04. na naszą stronę.

Życzę zdrowych, spokojnych i radosnych Świąt Wielkanocnych :)  Do życzeń dołączam PIOSENKĘ

Fantastyczne, ciekawe rysunki - żarty od: Filipa, Oliwii, Emilki, Julki, Sebastiana, Marcela, Olka, Mileny i Damiana.

Doświadczenia z jajkiem Madzi i Sebastiana oraz edukcyjne śniadanie Madzi:). Zadania z kodowaniem Sebastiana i pisanka Julki. 

01.04.21. czwartek

Witajcie moi mili:)

Zapraszam do zabawy Na dzień dobry zaśpiewajmy

Dzisiaj Dzień Żartów – Prima aprilis.

Pamiętajcie!

Czyniąc psikusy z radości

Nie rób nikomu przykrości.

Posłuchaj wiersza Jana Brzechwy czytanego przez mamusię/ tatusia Prima aprilis

Narysuj żartobliwy obrazek inspirowany wierszem, albo wg własnego pomysłu.

1.Bajka o jajkach

2. Zabawy badawcze! Mamusia/tatuś rozbije delikatnie jajko i wyleje jego zawartość na talerzyk. Opisz, jakiego koloru jest białko i żółtko jajka, obejrzyj dokładnie skorupkę z zewnątrz i od środka. Rodzic zwraca uwagę na zarodek i wyjaśnia dziecku, że kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki. Jajko przyda się jeszcze do kolejnego ćwiczenia

A teraz spróbujcie oddzielić żółtko od białka. Mamusia/tatuś podaje ci jajko na talerzyku  z poprzedniego ćwiczenia oraz plastikową butelkę. Delikatnie naciskaj ścianki butelki i zmniejszając ucisk ścianek staraj się bardzo ostrożnie zassać żółtko do środka butelki tak, aby go nie uszkodzić. Następnie naciskając ścianki ponownie – umieść żółtko na drugim talerzyku.

3. Zabawa ruchowa „Jajko” Poturlaj się z mamą/tatą na dywanie jak jajko! Do przodu, do tyły i na boki

4. Zabawy z kodowaniem  Kolorowe pisanki

odt
plik odt - 115.4 KB

Znakomicie wykonane zadania przez Emilkę- rodzinnie spędzony czas oraz zaobserwowane oznaki wiosny przez Madzię, Sebastiana i Marcela.

31.03.21.środa

Kochani, wczoraj zadbaliśmy o porządek w domku, a dziś czas zadbać o ...rodzinę!  

  1.       Dokończ zdanie: "Moja mamusia jest..."/"Mój tatuś jest". Czy wiesz jak ma na imię Twoja mamusia/tatuś. Podziel imiona na sylaby/głoski (w zależności od umiejętności)
  2.       Obejrzyjcie rodzinne zdjęcia na których wspólnie odpoczywacie, bawicie się lub wykonujecie Wasze ulubione czynności. Jak się wtedy czułeś? Za czym najbardziej tęsknisz? Usiądźcie razem i zaplanujcie świąteczny czas- narysuj to, co chciałbyś robić wspólnie z rodzicami/narysuj również pomysły rodziców.
  3.        Quiz rodzinny. Każdy odpowiada na następujące pytania: – ulubiona potrawa świąteczna dziecka/mamy/taty – ulubiony kolor. Zadania do wykonania: – kto ma największą stopę (porównaj) – czy mama/tata/dziecko, kto ma łaskotki (odpowiedź musicie sprawdzić ;-)
  4.       Zabawa.  Poruszaj się po pokoju. Kiedy usłyszysz klaśnięcie - siadaj skrzyżnie i naśladuj kołysanie dziecka na rękach przez mamę, kiedy usłyszysz pstryknięcie palcami – naśladuj chód taty.
  5. Poćwicz buzię!  Ćwiczenia artykulatorów, ćwiczenia oddechowe. Pozostałe ćwiczenia dla chętnych. Wielkanocne ćwiczenia lopgopedyczne
  6.  Pobaw się w zabawę: "Paczka" – zwiń się w kłębek na dywanie, a mama/tata spróbuje Cię odpakować. Potem następuje zamiana ról.
  7. Wybierzcie się chociaż na krótki spacer i wypatrujcie czy wiosna rozgościła się już w okolicy.

Wspaniale przygotowane listy obowiązków Zuzi, Sebastiana, Marcela, Olka i Damiana. Sebastian nawet od razu przystąpił do realizaji jednego punktu swojej listy. Brawo!

30.03.21. wtorek

Kochane dzieci. Dzisiejszy dzień poświecimy na ...porządki! Lubicie porządki? Oj nie słyszę? Niektóre z Was odpowiedziały "tak" bardzo ciuchutko ;-) Przed Wami klika zabaw, które mam nadzieję przyniosą Wam dużo radości!

  1.  Zakręć kołem i wylosuj ćwiczenie gimnastyczne. Może mama/tatuś wykona je razem z Tobą? koło fortuny z ćwiczeniami
  2. Posłuchaj wiersza przeczytanego przez mamusię/tatusia i odpowiedz na pytania

3. "Lista obowiązków domowych" - Czy dzieci również mają obowiązki? Stwórz z mamusią/tatusiem listę Twoich obowiązków. Zaplanuj, które z nich możesz wykonać przed świętami.

4. „Tropiciele bałaganu”- Zamknij proszę oczy. Mamusia/tatuś zaraz zmieni położenie niektórych przedmiotów w pokoju. Ciekawe czy odgadniesz co się zmieniło.

5. Rozwiąż zagadki   zagadka 1  zagadka 2  zagadka 3  zagadka 4

6. Posłuchaj piosenki o sprzątaniu domu i spróbuj zatańczyć tak jak lubisz. Piosenka o sprzątaniu Czy zgadasz sie ze słowami: "Skoro wszyscy razem w domu tym mieszkają/Wszyscy niech tak samo o porządek dbają"?

7. Zabawa ruchowo- naśladowcza .Pobaw się z mamusią/tatusiem w robienie porządków - biegaj swobodnie po pokoju. Na hasło rodzica np. odkurzam, wycieram kurze, myję okna, zbieram zabawki itp..., naśladuj dane czynności.

Zadanie dodatkowe: a może posprzątasz naprawdę? Jest coś co potrafisz zrobić samodzielnie?

8. Ekspresja słowna. Dokończ zdanie: "Porządki są potrzebne, bo..."

9. Posłuchajcie słówek angielskich związanych z Wielkanocą

Brawo! Śliczne zajaczki wykonane przez: Damiana, Emilkę, Sebastiana, Nadię, Natalkę, Oliwię, Julkę, Marcela i Olka.

29.03.2021. poniedziałek

Dzień dobry. Drodzy Rodzice w tym tygodniu rozmawialibyśmy o Wielkanocy. Czas Świąt zazwyczaj spędzany z rodziną, dotąd kojarzył się z wiosną, spacerami, spotkaniami. Znowu jest nam dane przeżyć go inaczej.  Zadbajmy, aby był możliwie najbardziej radosny. Dzieci prawdopodobnie będą zadowolone, jeśli będą mogły współuczestniczyć w przygotowaniu do Świąt. Można zaangażować dziecko w przygotowanie potraw: pomalowane przez nie jajka, czy udekorowany mazurek może nie będą idealne, ale bez wątpienia niepowtarzalne, a dziecko poczuje, że również tworzy rodzinną  atmosferę.

Zapraszam do zabawy :)

1. Prześlijcie na odległość całusa, a następnie uśmiechnijcie się do osób, które są obok Was. (Dla każdego osobno całus i zaraz uśmiech).

2. Prezentacja Pani Moni   (praca plastyczna "zajączek'", która znajduje się na końcu prezentacji  - dla chętnych dzieci. Można zajączka narysować samodzielnie lub ułożyć z dostępnych materiałów: wiem, że macie dużo własnych pomysłów)

3.Zabawa ruchowa z zajączkiem

4.Zabawa z literkami  (utrwalenie literek)

Podpisz obrazek (zadanie dla dzieci czytających)

5. Dla chętnych bajka "Kotałek Nieśmiałek"  - realizacja projektu "Mały Miś w świecie emocji"

Masażyk pleców „Wędrówki kotka” (Gabriela Gąsienica)  Kotek mały sam wędrował, przed obcymi tak się chował. (dzieci delikatnie dotykają palcami pleców partnera) . Gdzie nie spojrzał, tam ktoś nowy… psy szczekały, muczały krowy… chwytają palcami plecy (jak pies zębami); wydają po cichu odgłos „muu” raz do lewego, raz do prawego ucha Trochę dalej świnka mała w błotku z mamą się taplała. (przyciskają plecy kilka razy na zmianę pięścią i rozłożoną dłonią) Biała kurka z kurczętami spoglądała za ziarnami. (palcami wskazującymi dotykają pleców w różnych miejscach) A na łące kózka biała, co na drzewo wskoczyć chciała. (stukają w plecy piąstkami) Podszedł do niej nasz Nieśmiałek, szepnął: „Ja jestem Kotałek”. (podajemy rękę)

Zabawa „ Kotek powie coś miłego”. Uczestnicy zabawy siedzą w  kole i przekazują sobie maskotkę kota, wypowiadając jednocześnie słowa rymowanki:  mamo, tato, kotek  powie coś miłego… Osoba, na której zatrzymała się maskotka, wciela się w rolę kotka i mówi dowolnej osobie coś miłego. Potem przekazuje kotka tej osobie i zabawa przebiega dalej na tych samych zasadach. Warto zwrócić uwagę na to, by komplement nie dotyczył posiadanych rzeczy, lecz cech charakteru, zachowania, zdobytych umiejętności.

# LEKCJAHIGIENY PT. WIRUSOOCHRONA 24.02.21. "Podstawowe zasady zdrowego stylu życia - aktywność fizyczna" Podczas rozmowy przypomnieliśmy sobie o tym co jest na dole "Piramidy  żywienia" i rozmawialiśmy o różnych rodzajach sportu, a następnie przystąpiliśmy do ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.

#LEKCJAHIGIENY PT. WIRUSOOCHRONA 0 2.03.21. "Prawidłowa higiena rąk" - utrwaliliśmy kolejne etapy mycia rąk podczas układania historyjki obrazkowej i ilustowania ruchem prawidłowej higieny rąk. Tańczyliśmy z chustami przy piosence "Mydło"

#LEKCJAHIGIENY PT. WIRUSOOCHRONA 04.03.21. "Piramida żywienia" Pzypomnieliśmy sobie co znajduje się na poszczególnych piętrach piramidy i które produkty są najzdrowsze. Następnie każdy układał z puzzli  "Piramidę żywienia'.

#LEKCJAHIGIENY PT. WIRUSOOCHRONA 05.03.21. uczestniczyliśmy w zajęciach wg arkusza edukacyjnego rekomendowanego przez Sanepid. Rozwiązywaliśmy krzyżówkę i wykazaliśmy się wiedzą na temat "Jak należy chronić się przed wirusem", kolorowaliśmy kartę pracy przedstawiającą sposoby ochrony przed wirusem.

MARZEC

Tematyka kompleksowa

  1.       Muzyka jest wszędzie- poznamy literkę „z”. Wysłuchamy i będziemy rozmawiali na temat opowiadania Mariana Orłonia „Zbuntowana orkiestra”. Poznamy różne instrumenty muzyczne. Podczas zabaw matematycznych 5 i 6 latki zapoznają się z zapisem cyfrowym liczby 9, będą ustalały wynik dodawania w oparciu o przeliczanie;  6 latki będą zapisywały działania odejmowania z użyciem znaków: , =,  Będziemy tworzyć własne kompozycje muzycznych (z użyciem słoików wypełnionych wodą), wyrazimy nastrój muzyki Fryderyka Chopina w ekspresji plastycznej.Weźmiemy udział w akcji informacyjno- edukacyjnej „Wirusoochrony” organizowanej przez Śląski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny.
  2.       W świecie teatru.  Poznamy literę „u”  Zobaczymy film edukacyjny na temat teatru. Będziemy uczestniczyć w zabawach interaktywnych związanych z teatrem. Zrealizujemy Akademię Przedszkolaka „Jaś i Małgosia po lesie błądzili, aż do chatki z piernika trafili”. Nagramy dla młodszych kolegów i koleżanek bajkę „O chatce i jej mieszkańcach”
  3.       Wiosna, wiosna. Poznamy literę „c”. Będziemy mówić o zwiastunach wiosny, dowiemy się gdzie ptaki budują gniazda, zapoznamy się z rozwojem tulipana. Poznamy zapis cyfrowy liczby 10. Zrealizujemy temat z projektu  „Zmisiowany eko-kalendarz” - Światowy Dzień Lasu
  1. Wkrótce Wielkanoc. Poznamy literꔳ”.  Za pomocą ruchomego alfabetu będziemy układać wyrazy i proste zdania. Poznamy zwyczaje wielkanocne. Ułożymy historyjkę obrazkową „Przygoda wielkanocna” . Zrealizujemy projekt „Mały miś w świecie emocji”- będziemy mówić o nieśmiałości.

W marcu weźmiemy również udział w MIĘDZYPRZEDSZKOLNYM PROJEKCIE MATEMATYCZNYM CYFRAKI. Więcej informacji na temat projektu znajduje sie w zakładce Realizacja projektów.

22 marca relizując projekt "Mały Miś"- obchodziliśmy  "Światowy Dzień Wody" - Za pomocą kropelek z odpowiednią miną zaznaczaliśmy obrazki przedstawiające wodę, która nas zachwyca i wodę, która nas przeraża. Bawiliśmy się wykorzystując chustę Klanzy  w "Wodny wir", za pomoca paluszków inscenizowaliśmy wierszyk "Na morzu".

Nasze wiosenne obrazki na podkładzie z soli.

W piątek 19 marca obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Lasu (przypada 21.03.) Przypomnieliśmy sobie o zawodzie Leśnika i inscenizowaliśmy wierszyk za pomocą paluszków. Rozmawialiśmy przy obrazkach o różnych rodzajach lasów i  żyjących w nich zwierzętach. 

W czasie zabawy w teatr nie tylko inscenizowaliśmy bajkę "O chatce i jej mieszkańcach" wg Lwa Wygotskiego, ale również jak graficy zaprojektowaliśmy plakat,  podczas układania kolejności wydarzeń w bajce użyliśmy figur zastępczych- zielone prostokąty o różnej długości symbolizowały poszczególne postacie.

ZADANIA DLA PRZEDSZKOLAKA

Zapraszam do zabawy matematycznej Policz i dodaj

Zabawy w rymowanki  trzyliterowe  Połącz słowa w pary

W czasie tematyki w świecie teatru poznaliśmy takie  zawody jak: aktor, kostiumograf, choreograf, scenograf. Zbawiliśmy się w kostiumografa projektując "bluzkę inną niż wszystkie". Poznaliśmy również rózne rodzaje lalek występujących w teatrze: marionetki, jawajki, pacynki, kukiełki. W czasie zajęć plastycznych skonstruowaliśmy z różnorodnych materiałów kukiełki.

8 marca z okazji Ddzien Kobiet. Chłopcy kilka dni wcześniej przygotowali dla dziewczynek prezenty- koszyczki z kwiatkami, mamy z grupowej Rady Rodziców przygotowały medale "Super Dziewczynka" i zakupiły słodki upominek- lizaki dla wszystkich dzieci. Dziewczynki wykazały się w czasie zabaw zwinnością, skocznością i gracją podczas chodzenia z woreczkiem na głowie i wiedzą na temat "W jakich sytuacjach używamy słów: przepraszam, dziękuję, proszę". Dopiero po wspólnej zabawie koledzy złożyli życzenia i  wręczyli koleżankom prezenty.

Na początku marca podczas realizacji tematu kompleksowego "Muzyka jest wszędzie" - tworzyliśmy własne kompozycje muzyczne wykorzystując do tego słoiki wypełnione wodą. Wyrażaliśmy w formie plastycznej nastrój utworu muzycznego Fryderyka Chopina.

Nasz zmisiowany eko-kalendarz. Realizacja IV modułu "Małego misia"

ZADANIA  DLA  PRZEDSZKOLAKA

Ułóż puzzle  drzewo przedstawiające 4 pry roku, zaznacz, daty, kiedy rozpoczyna się dana pora roku i pobaw się w kodowanie- układaj obraz wg wielkości.  Życzę miłej zabawykliknij tutaj 

Zapraszam do zabawy w matematyczne koło fortuny. Po obliczeniu wylosowanego działania klikamy na okienko "usuń" i dane działanie nie będzie brało udziału w losowaniu. Życzę miłej zabawy! Matematyczne koło fortuny -kliknij tutaj

 Luty

Temtyka tygodnia

3. Mały Miś buduje pozytywną atmosferęatmosfera rozpatrywana w sferze emocji i atmosfera jako czyste powietrze.

„Jak radzić sobie ze strachem” Dzieci będą doskonaliły umiejętności rozpoznawania, nazywania i pokazywania swoich uczuć i emocji; poznają  wybrane sposoby radzenia sobie ze strachem; będą budowały pozytywny obraz własnej osoby; będą miały  możliwość ekspresji ruchowej przy muzyce i twórczej ekspresji plastycznej.

Podczas zabawy z robotem edukacyjnym Photonem będziemy doskonalić umiejętności programowania symbolami (Photon Badge)

Podczas „Dnia kota”- będziemy mówić o kotach i ich zwyczajach, kształtować przyjazny stosunek do zwierząt. Będziemy rysować kota i kodować w programie ScratchJr.

„Smok czy smog” Dzieci dowiedzą się, że działalność człowieka może mieć negatywny wpływ na środowisko naturalne; poszukają odpowiedzi na pytanie „Co zanieczyszcza powietrze?

4. Chciałbym być matematykiem

Realizując preorientację zawodową poznamy zawód – matematyk oraz zawody, w których potrzebna jest znajomość matematyki.

Poznamy literę „p” 5 - latki ozdobią literę p, P. Odszukają wśród podanych wyrazów wyrazu planeta. 6 - latki  ułożą z alfabetu ruchomego wyraz planeta będą pisać litery: p, P po śladach, a potem – samodzielnie. Czytać tekst.

Utrwalimy nazwy miesięcy podczas zabaw ruchowych.

Będziemy: ważyć na wadze szalkowej, mierzyć długość dywanu, mierzyć objętość cieczy przy zastosowaniu tej samej miary.

Będziemy tańczyć „Trojaka”

 

 

W lutym zakończyliśmy projekt "Misiowe laboratorium czterech żywiołów". W czasie jego realizacji mówiliśmy o czterch żywiołach. Tańczyliśmy taniec z kolorowymi wstążkami, które symbolizowały: ogień, wodę, powietrze i ziemię. Wykonywaliśmy doświadczenia, które później zapisywaliśmy w formie graficznej i utworzyliśmy Księgę - "Laboratorium czterech żywiołów".

Inne nasze aktywności.

17 lutego obchodzilismy Dzień Kota w ramach realizacji projektu "Mały Miś.." Rozmawialiśmy i oglądaliśmy różne rodzaje kotów domowych i dzikich. Opowiadalismy o kotach ze znanych bajek i wykonalismy maskę kota. "Kotki" łapały myszki - mistrzem w szybkim zwijaniu sznurka z myszką został Damian, Vanessa i Wojtek. Dużo śmiechu było podczas zabawy styropianowymi kuleczkami, którymi trzeba było trafić do bramki. Zagraliśmy na bum bum rurkach piosenkę "Wlazł kotek na płotek". Na zakończenie zabaw poznaliśmy aplikację ScratchJr, która uczy programowania.

15 lutego podczas zabawy z robotem edukacyjnym Photonem  doskonaliliśmy umiejętności programowania symbolami (Photon Badge).

11 lutego w naszym przedszkolu śmiech i tańce. Tańczyły różne przebierańce, każdy przebrał się inaczej.

Na Dzień Babci i Dzień Dziadka

Życzenia składa wnuków gromadka.

Zdrowia, szczęścia i miłości.

Uśmiechu, zabawy, do późnej starości.

Spełnienia najskrytszych marzeń.

Wielkich podróży i dobrych wrażeń.

Pogody ducha w każdy dzień,

A smutki niech odejdą w cień.

ŻYCZENIA DLA BABCI I DZIADKA (KLIKNIJ)

 

DRODZY RODZICE

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzymy, aby świąteczny czas przepełniony był radością, ciepłem i rodzinną atmosferą.  Niech przyniesie odpoczynek i wytchnienie od codziennych troski  i obowiązków, a nadchodzący  Nowy Rok rozbudzi nadzieję na lepsze jutro.

ŚWIĄTECZNA NIESPODZIANKA -KLIKNIJ  

 

STYCZEŃ

Tematyka kompleksowa:

Z Babcią i Dziadkiem  dbamy o ptaki zimą. Zabawy z literką S,s .Nauczymy się wiersza oraz piosenki dla Babci i Dziadka. Dowiemy się jak możemy pomóc ptakom przetrwać zimę, czym można je dokarmiać oraz kto i w jaki sposób pomaga przetrwać zimę zwierzętom leśnym.

Zabawy na śniegu- Zabawy i ćwiczenia z literą N,n, Będziemy realizować kolejny moduł Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury - Misiowe laboratorium czterech żywiołów

 

GRUDZIEŃ

Tematyka  kompleksowa:

  1. Tutaj rosły paprocie/tydzień śląski- poznamy literkę ”L”.  Przeniesiemy się wyobraźnią do świata dinozaurów. Poznamy pracę górnika i produkty powstałe wskutek chemicznej przeróbki węgla. Zatańczymy „Trojaka”- taniec śląski.
  2. Nadchodzi zima- poznamy literkę „y”. Dostrzeżemy cykliczność pór roku. Omówimy, dlaczego należy ubierać się odpowiednio do warunków pogodowych i poru roku. Będziemy ćwiczyć orientację przestrzenną. Narysujemy bałwanka według rymowanki.Poznamy zapis cyfrowy liczby 6. Zapoznamy się ze znakiem + (6 latki)
  3. Święta, święta- poznamy literkę „r”. Poznamy zapis cyfrowy liczby 0.Poznamy tradycje i zwyczaje związane ze świętami Bożego Narodzenia. Nauczymy się wiersza Barbary Lewandowskiej „Zanim przyjdzie Gwiazdka” i pastorałki  „Do szopy”.

Dziękujemy:) mamie, babci i Madzi za piękny długi i pracochłonny łańcuch na choinkę.

7 grudnia odwiedził nas Mikołaj i przyniósł mnóstwo prezentów do zabawy w przedszkolu oraz indywidalne prezenty dla każdego dziecka.

Grudzień rozpoczęliśmy od przystrojenia choinki i wykonania kartek bożonarodzeniowych z życzeniami dla osób samotnych i bezdomnych w ramach projektu edukacyjno- wychowawczego „ Niebo ziemi, niebu ziemia, wszyscy wszystkim ślą życzenia” organizowanego przez Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy w Rybniku.

Na początku grudnia zanim poznaliśmy pracę górnika rozmawialiśmy o dinozaurach. 

Realizując projekt "Mały miś w świecie emocji" - rozmawialiśmy o uczuciu złości, oraz szukaliśmy sposobów radzenia sobie z nią. Wykonaliśmy "Gniewmiłka".

LISTOPAD

1. Dbamy o zdrowie - poznamy literkę "t" zrealizujemy moduł "Dbamy o zdrowie z Małym Misiem". Utworzymy mapę obrazkową odpowiadającą na pytanie "Jak należy dbać o zdrowie?". Poznamy zawód lekarza o różnych specjalnościach.

2. Mój dom- poznamy zawód dietetyka. Przypomnimy sobie symbole narodowe. Zrealizujemy zajęcia z kodowaniem wg A. Świć pod tytułem Święto niepodległości. Zrealizujemy moduł "Mały Miś w świecie emocji"- będziemy rozmawiać o radości.

4. Moje prawa i obowiązki - poznamy literę "d". Będziemy rozmawiać o prawach i obowiązkach. Poszukamy odpowiedzi na pytanie "Jak należy  dbać o zwierzęta domowe?"

5. Urządzenia elektryczne- poznamy literę "k". Będzimy mówić o urządzeniach elektrycznych. Zastanowimy się nad  znaczeniem prądu elektrycznego w naszych domach. Zobaczymy zdjęcia przedstawiające różne źródła światła.Zastosujemy znaki >, <, =

Nasze obrazki z figur geometrycznych i zabawy konstrukcyjne.

25 listopada w Dniu Misia rozmawialiśmy o ulubionych misiach, poznaliśmy historię powstania tej zabawki. Wykonaliśmy pracę palstyczną metodą origami przedstawiającą misia. Obejrzeliśmy bajkę "Miś Uszatek", bawiliśmy się przy muzyce z chustą Klanzy. Pani dyr. przeczytała nam bajkę o Misi i wręczyła nam upominek- Małe Misie. 

23 listopada w Dniu Życzliwości szukaliśmy słów i postaw, które wyrażają życzliwość. Nasze myśli zostały zapisane na sylwecie dużego serca i umieszczone w kąciku dla Rodziców. Ozdobiliśmy według własnych pomysłów sylwety serca, które podarowaliśmy koleżance lub koledze.

20 listopada mówiliśmy o prawach i obowiązkach dzieci. Odwiedziła nas maskotka Sylabinka, która wyrecytowała wiersz o prawach dziecka. Później na wadze układaliśmy obrazki przedstawijające prawa dziecka, a dla równowagi wyszukialiśmy obrazki obrazujące obowiązki dziecka. Kolorowaliśmy wybrane prawa i utworzyliśmy Słoneczko Praw Dziecka.

10 listopada obchodziliśmy Święto Niepodległości. Włączyliśmy się do akcji MEN Szkoła do hymnu i o god. 11.11 zaśpiewaliśmy Mazurka Dąbrowskiego. W tym dniu oglądaliśmy również krótki film edukacyjny o symbolach narodowych oraz wysłuchaliśmy piosenkę "Jestem Polką i Polakiem". Rozszyfrowaliśmy również zakodowany napis POLSKA i mapę Polski. Godło polski ułożyliśmy  w czwartek 12 listopada.

9 listopada obchodziliśmy Dzień Zdrowego Śniadania w ramach realizacji modułu "Dbamy o zdrowie z Małym Misiem". Dzięki zaangażowaniu rodziców dzieci mogły przygotować zdrowe i fantastycznie skomponowane kanapki.

5 listopada w Krainie Bajek nastał bałagan, bo zły czardziej Radgar zaczarował bohaterów bajek i nikt nie wiedział z jakiej bajki pochodzi. Tylko dzieci mogły pomóc powrócić im do swoich bajek poprzez wykonanie różnorodnych zadań. Poradziły sobie znakomicie z ułożeniem historyjki obrazkowej "Złotowłosa i trzy misie", z rozwiązywaniem zagadek, odgadywaniem tytułu bajki po fragmencie obrazka, w tańcu motyli- przyjaciół Calineczki, pomogły Kopciuszkowi w oddzielaniu grochu od fasoli, sprawnie zanosiły buciki do szeca Dratewki, dobrały sobie strój i nazwały z jakiej bajki pochodzi. 

3 listopada rozmawialiśmy o pracy stomatologa oraz o prawidłowym szczotkowaniu zębów.

2 listopada realizując moduł Dbamy z Małym Misiem o zdrowie, utworzyliśmy mapę obrazkową odpowiadającą na pytanie "Jak należy dbać o zdrowie"

PAŹDZIERNIK

„Jesień na działce” – poznamy literę a. Będziemy nadal realizować Ogólnopolski Program- Uczymy Dzieci Programować i uczestniczyć w wydarzeniu CodeWeek.

„O sobie samym” – poznamy literę m. Zastanowimy się nad bezpiecznym korzystaniem z komputera. Porozmawiamy o emocjach i utworzymy „Kuferek emocji ” razem z  Małym Misiem.

„Nasze zmysły” – poznamy literę e. Dowiemy się ile mamy zmysłów. W czasie zabawy wykorzystamy wiersz J. Tuwima „Okulary”.

„Jesienne nastroje”- poznamy literę i .Dowiemy się o wędrówce kropelki wody. Poznamy technikę plastyczną „mokre na mokre”.

Podczas tematu kompleksowego "Jesienne nastroje"- badaliśmy właściwości wody, rozmawialiśmy o obiegu wody w przyrodzie i przeprowadziliśmy doświadczenie "kolorowy deszcz". Wesoło bawiliśmy sie podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw dowolnych.

od 12.10. do 16.10. podczas tematu kompleksowego " Sami o Sobie" realizując projekt "Mały Miś w świecie emocji" ozdobiliśmy kuferek emocji w którym będziemy gromadzić różne nasze prace, materiały związane tematycznie z emocjami. W czasie zajęć z tablicą interaktywną szukaliśmy sposobów radzenia sobie z emocjami. Rozmowa z przyjacielem jest jednym ze sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami. Dlatego wykonaliśmy  portret przyjaciela i przyjaciółki.

15 października obchodziliśmy Światowy Dzień Mycia Rąk raealizując projekt "Mały Mis w świecie wielkiej literatury"

 

9 października z okazji "Święta Drzewa" - rozmawialiśmy o tym, jaką rolę pełnią drzewa w naszym życiu.

W październiku kontynuowaliśmy zajęcia związane z kodowaniem w ramach Programu Ogólnopolskiego - Uczymy Dzieci Programować.

5.10.Zakodowane gry planszowe

6.10.Gesty, symbole, bloczki - programy na różne sposoby utworzone

7.10.Bezpieczni w sieci

8.10. Pętle czyli szukamy powtórzeń w życiu

9.10. Debugowanie czyli błędy są ok

2 października obchodziliśmy Dzień Uśmiechu.

Zapraszamy do galerii UŚMIECH TO MAGIA

W teatrzyku prezentowaliśmy najdłuższy i najdziwniejszy śmiech. Graliśmy w Bingo, które miało karty z różnymi emocjami. Wykonaliśmy wydzierankę pod tytułem "uśmiechnięte owoce".

Od 28 września do 2 października  codziennie realizowaliśmy zadania z Ogólnopolskiego Programu - Uczymy Dzieci Programować. Bawiliśmy sie ozobotami układając drogę z puzzli, tak, aby ozobot jechał tylko drogą, na której znajdują sie obrazki mówiące o zdrowym trybie życia. Sami rysowaliśmy kolorową drogę marzeń dla ozobotów. Śpiewaliśmy piosenkę wg kodu oraz sami kodowaliśmy i wystukiwaliśmy rytm wg kodu. Bawiliśmy się w wynalazców konstruując z pudełek maszyny, pojazdy przyszłości.

30 września obchodziliśmy Dzień Chłopaka. Chłopcy w tym dniu wykazali sie zręcznością,sprawnością fizyczną i  znajomością form grzecznościowych. 

21 września obchodziliśmy Święto Przedszkolaka. Dzieci przebrane za żółte mrówki w czasie zabaw poznawały zwyczaje mrówek. Nazwa grupy Pracowite Mrówki jest bardzo trafna, wszystkie dzieci z chęcią i radością wykonywały wszystkie zadania. Budowa mrowiska wymagała dużej cierpliwości, żeby zrobić z gazety igiełkę sosnową, a następnie zanieść pokonując różne przeszkody i ułożyć tak, aby utworzyła mrowisko. Odwiedził nas również Klaun, który bawił się z dziećmi przy piosenkach i wyczarował piękne kolorowe bańki mydlane.Po wykonaniu zadań i odśpiewaniu piosenki grupowej p. dyr. wręczyła każdemu przedszkolakowi medal, a Klaun podarował bańki mydlane.

15 września w Międzynarodowy Dzień Kropki dzieci przyszły do przedszkola w ubraniach w kropki. Kreatywni rodzice przygotowali dzieciom na ubrania różne kropki z papieru samoprzylepnego lub malowane na białej koszulce. Gratulujemy pomysłowości! Dzień kropki związany jest z kreatywnością i odkrywaniem talentów, które drzemią w każdym z nas. Świętowaliśmy go  na różne sposoby, a kropka to tylko początek – mała inspiracja. W tym dniu oglądaliśmy film "The Dot" i rozmawialiśmy na jego temat. Na tablicy interaktywnej za pomocą kropek malowaliśmy "Jesienne drzewo". Ozdobliśmy za pomocą kropek ramkę do zdjęć, graliśmy w "kropkowe emocje", śpiewaliśmy, tańczyliśmy,  a pani dyrektor wręczyła każdemu dziecku "uśmiechniętą kropkę".

Tutaj "KROPKOWE PORTRETY" - klikając na kropkę odszukaj swój portret

 

Nasze obserwacje przyrodnicze w parku.

W czasie realizacji tematu kompleksowego "Moja droga do przedszkola"- dzieci na spacerze i w czasie zabaw uczyły się prawidłowgo przechodzenia przez jezdnię, poznały wybrane znaki drogowe. Razem z  Photonem- robotem edukacyjnym  utrwalały numery alarmowe.

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik Rybnicka Edukacja Drogą do Sukcesu Ośrodek Rozwoju Edukacji Ministerstwo Edukacji Narodowej Rybnik.com.pl